سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مراسم اخذ رأي: گراني،
زندگي محرومان را دشوارتر كرده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز جمعه 24 اسفند 86 رای خود در انتخابات مجلس هشتم را در صندوق سیار ستاد انتخابات انداختند.

معظم له در حاشیه‌ی این مراسم طی رهنمودهایی با تأكید بر رعایت احكام الهی و دستورات نورانی اسلام فرمودند: آنچه كه اصل و در متن است مسأله اسلام و پیاده كردن احكام آن، حاكمیت این دین مبین، توجه دادن مردم به خداوند متعال و وظایف دینی و شرعی و حفظ حلال و حرام خداوند است، و سائر امور در حاشیه آن قرار دارد.

این مرجع تقلید، هدف مردم از شركت در انتخابات را اجرای احكام اسلام دانسته و افزودند:  حضور در انتخابات، برای حفظ حاكمیت اسلام و رعایت حلال و حرام خدا در برنامه‌هاست؛ مواظب باشیم كه هویت اسلامی جامعه مخدوش و ضعیف نشود و شخصیت اسلامی‌مان پایدار بماند. در مقابل گرایش‌ها و تبلیغات سویی كه همه برای این است كه مسلمانان را نسبت به تحولات دینی و التزاماتی كه نسبت به حلال و حرام خدا دارند بی‌تفاوت كنند، حفظ و تقویت هویت اسلامی بسیار مهم است و بدانیم كه نقطه اصلی این مطالب و هدف همه ما حاكمیت اسلام، قرآن، هدایت‌های اهل بیت  علیهم اسلام و رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

ایشان دولت و نمایندگانی را كه بعنوان وكیل مردم انتخاب می‌شوند مورد خطاب قرار دادند و بیان داشتند: دولت و نمایندگانی كه انتخاب می‌شوند باید بدانند كه كار بزرگی در پیش دارند و كسانی كه چنین مسئولیت‌های خطیر و بزرگی را بر عهده می‌گیرند در درگاه خداوند مورد سوال قرار می‌گیرند و اگر آن گونه كه مورد رضای خداست، به حال مردم دلسوزی نكنند و به وظایف خویش اهتمام نداشته باشند، در پیشگاه خدای بزرگ باید پاسخگو باشند.

معظم له افراد را به تأمل و تفكر در قبول چنین مسئولیت‌هایی سفارش كردند و تصریح كردند: در قبول این مسئولیت‌ها باید انسان دستش بلرزد كه این مسئولیت را قبول كند یا نه، و وقتی انسان قبول كرد و متعهد شد، باید مواظب باشد كه مسائل و منافع جامعه و مخصوصاً مصالح دینی را ارجح بداند.

این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنانشان درایت در سیاست خارجی را مدنظر قرار داده و فرمودند: منتخبان ملت باید در جمیع مسائل سیاسی، امور دنیای اسلام و برخورد‌ها و نوع روابط سیاسی با كشورهای جهان، دقت لازم را داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تاكید بر ضرورت شناخت خط حق از باطل فرمودند: متاسفانه دیده می‌شود در بعضی موارد، حلال و حرام خدا آنچنان كه باید رعایت نمی‌شود و گاهی مناهی و ملاهی و منكر به صورت معروف در بین مردم القا می‌گردد و منكرات را در بین مردم به صورت افتخار آمیزی القا می‌كنند.

معظم له در بخشی از سخنانشان تورم و گرانی فزاینده را معضل بزرگی دانسته و فرمودند: رعایت حال ضعفا و رسیدگی به مظلومین باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ مشكلات اقتصادی متاسفانه  روز به روز زیادتر می‌شود و برای طبقه محروم، كار سخت‌تر شده است. همه  با كمك و همیاری و راهنمایی به دولت در صدد رفع محرومیت و فقر از جامعه باشند.

این مرجع تقلید در پایان فرمودند: انشاء الله التزام و تعهد ما نسبت به دین اسلام و عمل به احكام اسلام موجب عزت و شوكت اسلام و مسلمین باشد و سبب خشنودی آقا حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و رضایت خاطر مبارك ایشان گردد.

 

 

جمعه / 24 اسفند / 1386