چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از سپاهيان:
قدر فرصت‌ها و نعمت‌ها را بدانيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز یكشنبه 1/2/87 در دیدار جمعی از مدیران و معاونت‌های فرهنگی نیروی هوایی سپاه و همچنین جمعی از پرسنل قرارگاه خاتم الانبیاء، كه جهت گذراندن طرح بصیرت در قم به سر می‌برند، نیروهای مسلح را به افزایش توان و قدرت دفاعی سفارش كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان سفارش قرآن كریم بر افزایش توان مسلمانان فرمودند: همان طور كه قرآن فرموده است، هرچه می‌توانید در رسیدن به قله‌های قدرت در مقابل كفار، تلاش كنید تا مبادا نسبت به آنها ضعف داشته باشید كه در اینصورت در ابعاد دیگر هم نسبت به كفار كمتر خواهید بود.

ایشان با بیان اینكه « افزایش قدرت نیروهای مسلح، برای اسلام شوكت است و برای كفار ذلت» بیان داشتند: در این سیری كه دارید خدا را فراموش نكنید؛ با بصیرت، بیداری و هوشیاری عمل كنید؛ همه این زحمات خود را به پای خدا و امام زمان ارواحنا فداه حساب كنید و بدانید مادامی كه در مسیر دین، اطاعت امر خدا و خدمت به اسلام هستید وابسته به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشید.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خویش، دنیا را دار آزمون و امتحان خواندند و افزودند:‌ همه زندگی و حیات بشر امتحان است و باید در این امتحانی كه برای ما  مقرر شده است سربلند و پیروز باشیم.

معظم له به بعضی از نعمت‌هایی كه خداوند به انسان عطا كرده است، اشاره كردند و فرمودند: همه این نعمت‌ها برای این است كه بشر از اینها در مسیر ترقی، تكامل، معنویت، اخلاق، معرفت خداوند متعال، پیامبر‌شناسی و امام‌شناسی و در مسیر رشد و كمال بینش و شعور خویش استفاده كند.

ایشان با اشاره به شعر« خوردن برای زیستن و ذكر گفتن است / تو معتقد كه زیستن از بهر خوردن است» فرمودند: حقیقت زندگی اینست كه ما آمده‌ایم تا از این نعمت‌ها استفاده بكنیم و در عوض عبادت خدا را بكنیم. اگر عمر در راه اطاعت خدا باشد، زندگی همه فضیلت، كمال، بهره و منفعت است ولی اگر نباشد عمری كه طی می‌شود همه خسارت است.

معظم له در ادامه به سوره والعصر اشاره كردند و افزودند: آدمی در خسارت و زیان است برای اینكه نعمت‌ها از دست او می‌رود؛ برای اینكه عمر و زندگی او از بین می‌رود و او را توان بهره‌مندی از آنها نیست مگر كسانی كه ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند. 

این مرجع تقلید با بیان روایت امیرالمومنین علی علیه السلام كه فرموده‌اند دوستان خدا آنهایی هستند كه نظر به باطن دنیا می‌كنند،‌ در حالی كه مردم به ظاهر دنیا نظر می‌كنند، اظهار داشتند: انسان باید همیشه به یاد خدا باشد و نگذارد حالت اعراض از خدا در او پیدا شود كه در اینصورت مطابق آیه‌ی قرآن كریم در روز قیامت آنها را كور محشور خواهند كرد.

ایشان ادامه دادند: در جواب آنها كه می‌گویند ما كه بینا بودیم، خداوند خطاب می‌كند: مگر آیات و نشانه‌های ما را ندیدید؟ بصیر و بینا بودن به این است كه معنویت و حقیقت را ببیند و نتیجه اینكه فراموشی و غفلت بشر از یاد خداوند در این دنیا، فراموشی آخرت را در پی دارد.

معظم له با اشاره به بعضی معاصی و گناهان در سطح جامعه آنها را نوعی كفران نعمت خواندند و افزودند: نباید در جامعه تظاهر به معاصی و گناه، بدحجابی و موسیقی باشد؛ اگر در جامعه اسلام به نحو كامل حاكمیت پیدا كند، جامعه ما پاك و منزه می‌گردد.

يكشنبه / 1 ارديبهشت / 1387