جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير موسسه ميراث نبوت:
مردم را با فضايل اهل بيت عليهم السلام آشنا كنيد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه شنبه 24/2/87 مدیر و اعضای موسسه میراث نبوت، مجری برگزاری مسابقه سراسری غدیر از كتاب الغدیر مرحوم علامه امینی، را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به ضرورت و اهمیت آشنا كردن مردم با فضایل اهل بیت علیهم السلام فرمودند: هرچه كمبود و نقصی در جامعه مشاهده می‌شود، ناشی از عدم آشنایی مردم با معارف و فضایل اهل بیت علیهم السلام است.

ایشان ادامه دادند: در روایت است كه هركسی كه فضایلی از فضایل امیر المومنین علیه السلام را كتابت كند، مادامی كه اسمی و اثری از آن نوشته باقی باشد ملائكه برای او استغفار می‌كنند؛ و این اهمیت ذكر فضایل و احیای امر اهل بیت علیهم السلام در جامعه را یادآوری می‌نماید.

این مرجع تقلید با تقدیر و تشكر از انجام این گونه برنامه‌ها افزودند: این توفیقی كه نصیب شما شده است تا در این مسیر مقدس قدم بردارید، توفیقی نیست كه نصیب همه كس شود و این از تفضلات و عطیات الهی است كه به بعضی از بندگان خودش عنایت می‌كند تا با شور و اشتیاق وصف ناپذیر در مقام تولی و تبری، تعظیم امر ولایت و ترویج و احیای حقایق و علوم  اهل بیت علیهم السلام باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی همه رشته‌های مرتبط با علوم اهل بیت را مهم برشمردند‌ و بیان داشتند: باید هر چه بیشتر با فضایل و علوم و راه و خط اهل بیت علیهم السلام آشنا شویم و بدانیم كه در الهیات و خداشناسی و همه حوزه‌ها از نهج البلاغه و قرآن و اهل بیت الهام بگیریم و حیات دینی و اجتماعی ما در گرو آشنایی بیشتر جامعه با اهل بیت و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام است.

ایشان با اشاره به حدیث غدیر و كارهای علمای گذشته پیرامون این حدیث تصریح كردند: باید كه شیعه و حوزه به این مطالب و كتب علمای گذشته توجه داشته باشد و طلاب در این كتب مطالعات كافی و وافی داشته باشد تا از این حرف‌های نامربوط كه گاهاً شنیده می‌شود، نه كسی بگوید و نه كسی بتواند كه بگوید.

معظم له به افتراءها و تهمت‌هایی كه به حضرت ابوطالب علیه السلام توسط دیگر فرق زده شده‌اند اشاره كردند و فرمودند: یكی از مظلومیت‌های امیر المومنین همین است كه به پدر بزرگوارش كه در اساس و بقا و پیشرفت اسلام نقش غیر قابل انكار داشت، این جسارت‌ها را می‌كنند.

سه شنبه / 24 ارديبهشت / 1387