پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار استاندار اراك:
مسوولان از امكانات دولتي در راه ترويج دين استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار استاندار اراك فرمودند: مسوولان باید برای احیای معارف اسلامی در جامعه تلاش كنند.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، شب گذشته در دیدار استاندار اراك، اعضای كنگره فاطمه شناسی و جمعی از مسوولین استان اراك بر همكاری بین مسوولان با روحانیت تأكید كردند و افزودند: مسوولین نظام باید از امكانات دولتی در راه ترویج دین و معارف اهل بیت(ع) در كشور استفاده كنند.

ایشان ادامه دادند: اگر همه مسوولین در دل خود محبت اهل بیت(ع) را داشته باشند و در راه تعظیم شعائر و انجام احكام الهی بكوشند، جامعه اصلاح می‌شود و ما دیگر شاهد برخی از بی‌بند و باری‌ها در سطح جامعه نخواهیم بود.

این مرجع تقلید احیای معارف دین را در كشور خواستار شدند و بیان داشتند: اگر ما بتوانیم سطح گرایش به دین و عمل به احكام اسلام را در جامعه بالا ببریم، اقتصاد ما نیز رو به بهبود می رود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات والای شخصیتی حضرت زهرا(س) خاطر نشان كردند: حضرت فاطمه(س) حقیقتی از حقایق اسلام است كه شناخت سیره ایشان برای جامعه بسیار لازم است.

معظم له با بیان اینكه فاطمه شناسی، علمی است كه باید به آن پرداخته شود، اظهار داشتند: خطبه حضرت زهرا(س) دارای مطالب بسیار بلند معرفتی است كه آن را بیشتر به معجزه شبیه كرده است.

ایشان با تأكید بر شناخت خطبه حضرت فاطمه(س) و تفسیر آن تصریح كردند: ایشان بر همه مردان و زنان جامعه ما حجت و درك شخصیت ایشان از دایره فهم ما خارج است.

این مرجع تقلید در پایان بار دیگر بر تبیین معارف اهل بیت(ع) در جامعه تأكید كردند و افزودند: باید از ذخایر علمی و فرهنگی كه در اختیار تشیع است استفاده و به آن عمل كنیم و همه بدانند كه هر كس در این عرصه خدمتی انجام دهد مورد رضایت امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این مراسم نیز عبدالله سهرابی، استاندار اراك و مسوول برگزاری كنگره فاطمه شناسی، از برگزاری این همایش در پنجم و ششم تیرماه به صورت بین المللی خبر داد و گفت: استان اراك از كمبود روحانی در مساجد خود رنج می برد كه امیدواریم هر چه سریعتر در این زمینه اقدامی انجام شود.

 

چهارشنبه / 1 خرداد / 1387