جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير حوزه:
حوزه شبكه ماهواره‌اي مستقل ايجاد كند.

آیت الله مقتدایی مدیر جدید حوزه علمیه قم، در اولین ملاقات رسمی خود با مراجع معظم تقلید، روز گذشته با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله العالی، با معظم له دیدار و گفتگو كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ابتدای سخنان خویش ضمن تبریك قبول این مسئولیت خطیر، مطالب مهمی را جهت اهمیت اداره حوزه، فعالیت حوزه‌های علمیه، امور طلاب و اساتید بیان فرمودند.

معظم له فرمودند: توقعات امروز مردم از حوزه با زمان گذشته بسیار تفاوت كرده است و حوزه باید بتواند پاسخگوی نیازهای فكری و مذهبی مردم باشد.

ایشان با تأكید بر تبلیغ و ترویج معارف دین با استفاده از ابزارهای روز بیان داشتند: حوزه باید خود را به تمام وسائل ارتباطی و رسانه‌ای دنیای امروز مجهز كند و با ایجاد یك شبكه‌ی ماهواره‌ای مستقل، دین مقدس اسلام را به زبان‌های زنده دنیا تبلیغ نماید.

این مرجع تقلید با تأكید بر حفظ استقلال حوزه، ارتباط همیشگی علما و طلاب با مردم را از امتیازات حوزه خواندند و افزودند: مردم باید بدون حاجب و مانعی با علماء و روحانیون در ارتباط باشند و مشكلات خود را با آنها در میان بگذارند و مسئولین امر نیز با برنامه‌ریزی‌ صحیح، زمینه حضور طلاب را در مناطق روستایی و شهری فراهم كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، رمز موفقیت روحانیت را با مردم بودن دانستند و اظهار داشتند: روحانیت با حفظ شئونات و روش طلبگی و با قناعت و زندگی ساده‌ی بدون تشریفات، وظیفه اصلی خویش را كه همان هدایت و ارشاد می‌باشد انجام دهد.

ایشان به گوشه‌ای دیگر از وظایف مدیریت حوزه علمیه اشاره كردند و افزودند:حوزه باید با شناسایی نخبگان علمی، وسایل تعلیم و رفاه آنان را فراهم نماید و در این راه به گونه‌ای برنامه‌ریزی كند كه طلاب و فضلای حوزه علمیه جامعیت علمی كسب نمایند.

معظم له در پایان فرمودند: مسئولیت جدید شما بسیار سنگین می‌باشد و اینجانب با توجه سوابق بسیار خوب شما و حسن ظنی كه همیشه به جنابعالی داشته‌ام امیدوارم بتوانید با درایت و تدبیر در خدمتگزاری به حوزه علمیه كه صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشند به موفقیت‌‌های بزرگی نائل شوید و قلب آن وجود مقدس از شما خشنود شود و من برای شما و همكاران شما در این كار عظیم دعا می‌كنم.

در ابتدای این دیدار آیت الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم گزارش مبسوطی از وضعیت كنونی حوزه علمیه قم و حوزه‌های شهرستان‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های خود، در قالب مدیریت جدید، محضر معظم له ارائه نمود.

چهارشنبه / 1 خرداد / 1387