شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از خواهران و برادران طلبه از سيستان و بلوچستان:
وهابيت، جهان اسلام را ناامن و دنيا را به مكتب اسلام بدبين نموده است.

صبح امروز چهارشنبه 12/4/87، جمعی از خواهران و برادران طلبه از سیستان و بلوچستان با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

معظم له در این دیدار، با استشهاد به آیه‌ای از آیات قرآن مجید، به اهمیت حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی اسلام اشاره كردند و فرمودند: یكی از عبادت‌های بزرگ این است كه انسان به مرزها برود و مراقبت كند تا دشمن نفوذ نكند. فرق نمی‌كند این مرزها زمینی و هوایی باشد و یا مرزهای فكری و اعتقادی؛ چه بسا تا  مرزهای فكری و اعتقادی فتح نشود فتح مرزهای جغرافیائی‌ ممكن نخواهد بود.

ایشان با بیان این كه اسلام واقعی، اسلامی است كه تشیع به جهان عرضه می‌كند، فرمودند: كسانی كه در این شرایط و موقعیت و در آن مكان‌‌ها در امر ولایت اهل بیت علهیم السلام و كسب معارف اهل بیت استقامت به خرج می‌دهند، در آزمون بزرگی هستند؛ زیرا كه آنجا از ثغور اسلام است و كسانی كه در این مناطق ایستادگی و مقاومت دارند،‌ملتزم به حفظ آثار اسلام وتشیع هستند، ثواب مرابطین را دارند.

این مرجع تقلید بعضی از گروه‌ها را مایه ننگ و عار و سبب بدنامی اسلام خواندند و بیان داشتند: ما شاهد هستیم كه در كشورهای كفار امنیت است ولی در كشورهای اسلامی به واسطه حضور بعضی از گروه‌های افراطی نظیر وهابیت و القاعده، امنیت از مردم سلب شده است و در بعضی از كشورها به قدری اسلام و مسلمان را بد معرفی كرده‌اند كه یك مسلمان از معرفی خود واهمه دارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی، اسلام را دین رحمت‌، هدایت و گذشت دانستند و فرمودند: بدین گونه كه این گروه‌ها اسلام را معرفی كرده‌اند، خیانت به اسلام كرده‌اند و ما شیعیان كه خود را به دستورات اهل بیت ملتزم می‌دانیم باید اسلام را حفظ كنیم و آبروی اسلام را نگه داریم و به جهانیان امتیازات اسلام را معرفی كنیم تا بدانند كه اسلام با همه، برخورد صحیح و درست دارد و كسانی كه در عالم اسلام تربیت شده‌اند مبادی آداب و اهل انصاف هستند.

معظم له با تشكر از علما و روحانیونی كه در نقاط مرزی به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند، اجر و ثواب حضور در آن مكان‌ها را غیر قابل قیاس با مناطق مركزی ایران چون قم دانستند و افزودند: واجب كفایی است كه همه بروند و در این مناطق به انجام وظیفه بپردازند و از مرزهای فكری و اعتقادی پاسداری و حفاظت كنند و حالا كه كسانی به این وظیفه عمل كرده‌اند و وظیفه را تا حدی از بقیه ساقط نموده‌اند، باید همه از آنان تقدیر و تشكر داشته باشند.

ایشان ضمن اشاره به زندگی علمای سلف و فعالیت‌های آنان بیان داشتند: همه افرادی كه به این مقامات بلند علمی رسید‌ه‌اند، ابتدا جوان و نوجوان بودند و در سایه تلاش و زحمت و ادامه تحصیل و كسب معارف اهل بیت علیهم السلام به این مقامات بلند رسیده‌اند؛ و من امیدوارم كه شما خواهرها و برادرها در این برنامه‌های تعلیم و تربیتی كه دارید افراد نخبه‌ای را پرورش بدهید كه هر كدامشان جامعه‌ای را از ضلالت و گمراهی نجات دهند و مردم را به مكتب اهل بیت علیهم السلام آشنا كنند.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خویش برای همه كسانی كه در جهت اعتلای مكتب اهل بیت و شناسایی آن زحمت می‌كشند آرزوی توفیق نمودند.

چهارشنبه / 12 تير / 1387