جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از طلاب:
فرقه‌شناسي از اولويت‌هاي حوزويان باشد.

گروهی از طلاب تهرانی شركت‌كننده در اردوی عقیدتی مشهد مقدس، عصر شنبه 29/4/87 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی، حضور در برنامه‌های آشنایی با شبهات را برای طلاب از ضروریات دانستند و فرمودند: طلاب امروز باید با همه شبهات آشنایی كامل داشته باشند و با فراگیری اصول و افكار فرقه‌های منحرف به ردّ آنها با پاسخ‌های استدلالی بپردازند.

این مرجع تقلید فرمودند: باید طلابی متخصص در فرقه شناسی تربیت كنیم تا برابر هجمه‌های دشمن توان مقابله داشته باشیم.

آیت الله العظمی صافی ضمن تشكر از ایجاد چنین اردوهایی فرمودند: طلابی كه در تهران مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند باید در كنار توجه به دروس اصلی حوزه، دروس عقایدی را به نحو صحیح و سالم فرا گیرند زیرا همین امروز هم برای آغاز این كار دیر شده و دشمن با تمام توان فعالیت ضد شیعه را پی‌گیری می‌كند.

 ایشان نفش آقا نجفی اصفهانی را در مقابله با فرقه‌های ضاله اساسی دانستند و فرمودند: باید حوزه‌ها و طلاب كتاب‌های این عالم برجسته را در زمینه پاسخ به شبهات مطالعه كنند تا با شیوه و فن پاسخ‌گویی به شبهات آشنا شوند.

آیت الله العظمی صافی پاسخگویی به شبهات را فقط جنبه علمی ندانستند و فرمودند: ائمه جماعات و طلاب نباید بر افرادی كه در كنارشان می‌باشند خود را محدود كنند و باید با نگاهی جهانی بنا به مقتضیات زمان و با بهره از وسایل و امكانات روز شبهات را پاسخ‌گو باشند.

این مرجع تقلید تشكیل چنین دوره‌هایی را در كنار مضجع شریف رضوی باعث پیشرفت و موفقیت بیشتر این دوره‌ها دانستند و بر تداوم آن تأكید فرمودند.

در پایان این دیدار صمیمانه، طلاب جوان به گفتگو با مرجع عالیقدر پرداختند.

 

شنبه / 29 تير / 1387