جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مراسم عمامه گذاري جمعي از طلاب:
مقابله با منكرات و پاسخگويي به شبهات از وظايف اصلي روحانيت است

جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه بشاگرد استان هرمزگان و گروهی از طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قم همزمان با روز عید مبعث پیامبر (ص) با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله العظمی صافی  در مشهد  با معظم له دیدار كردند .

معظم له در این مراسم كه با عمامه گذاری جمعی از طلاب همراه بود ، در سخنانی با تاكید بر استفاده هر چه بیشتر از معارف اهل بیت (ع) فرمودند : معارف اهل بیت (ع) نباید ناشناخته بماند ، بلكه همه روحانیون باید با بهره گیری از معارف اهل بیت (ع) ، وظیفه دینی و تبلیغی خود را طوری انجام بدهند كه بر عظمت دین افزوده شود .

این مرجع تقلید در ادامه افزودند : علما و محدثین در زمان های گذشته و با سختی های فراوان ، گنجینه های گران بهایی را از احادیث و معارف اهل بیت (ع) در اختیار ما قرار داده اند بطوریكه اگر بخواهیم معارف اهل بیت (ع) را با وسعت كهكشان ها مقایسه كنیم ، كم است .

آیت الله العظمی صافی  خطاب به روحانیون ، پوشیدن لباس مقدس روحانیت را افتخار خدمت به امام زمان (عج) دانستند و افزودند : كسی كه این لباس را می پوشد خودش را برای خدمت به امام زمان (عج) و تلاش در راه حفظ مقاصد اسلامی آماده می كند .

ایشان پوشیدن این لباس مقدس را افتخار بزرگی دانستند و فرمودند : همه برای رسیدن به مقامات بالای علم و عمل محتاج عنایات خاصه امام زمان (عج) هستیم .

آیت الله العظمی صافی خاطرنشان كردند : كسی كه این لباس را می پوشد اولا برای خودش یك التزامات اسلامی فراهم می آورد و ثانیا اثر خارجی آن موجب می شود كه مردم مدافعین اسلام را بشناسند و در راه حل مشكلات و شبهات خود از آنان بهره های فراوانی ببرند .

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به وظایف روحانیت تاكید كردند : روحانی باید در مقابل منكرات عكس العمل نشان داده و در مقابل شبهات ایستادگی كند .

آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه عید مبعث یكی از اعیاد اصلی و بنیادی اسلام است ، فرمودند : مسلمانان و به خصوص شیعیان باید این روزها را زنده نگاه بدارند .

 

جمعه / 1 شهريور / 1387