جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار وزير راه و ترابري:
وظيفه علما در تذكر به دولت، سنگين‌تر است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه شنبه 5/6/87، وزیر راه و ترابری و همراهان را به حضور پذیرفتند. معظم له در این دیدار با اشاره به وظایف مشترك علما و مسئولین فرمودند: برقراری دین در جامعه، خدمت به محرومین و كسب رضای حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه وظیفه همه عالمان و مسئولان است.
معظم له ادامه دادند: در این راه آنچه كه مهم است و علما خواستار آن هستند این است كه دین در مملكت حاكم باشد و احكام خدا اجرا بشود و مردم در آسایش و آرامش باشند وآبرو و عزت جامعه اسلامی روز به روز زیادتر شود.
این مرجع تقلید با اشاره به حس مسئولیت‌شناسی و خلوص نیت در انجام وظیفه فرمودند: ‌همه مسئولین و دست اندركاران باید مسئولیت شناس باشند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و از این روست كه علما وظیفه سنگینی را برعهده دارند كه باید همه موارد را به مسئولین هشدار دهند و اگر هشدار ندهند مورد خطاب خداوند قرار می‌گیرند.
ایشان خطاب به دولتمردان فرمودند: دولت باید در همین مسیر بیشتر زحمت بكشد و هرچه بیشتر در راه اعتلای دین و جامعه تلاش كند و در مقام این باشد كه از این مشكلات كاسته شود؛ از تورم و گرانی كاسته گردد و مردم در رنج و عذاب نباشند و اگر چنین شد خداوند هم در این مسیر كمك خواهد كرد.
ایشان به وزیر راه توصیه فرمودند: تلاش كنید تا پروژه‌های نیمه تمام را تكمیل كنید. معظم‌له با بیان این كه توسعه و ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی از خواسته‌های مردم است، تصریح كردند: توسعه و ایمنی راه‌ها باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد و مسؤولان تلاش خود را بیش از گذشته در این بخش بكار گیرند.
این مرجع تقلید تاكید كردند: به كارگیری مدیریت صحیح و كاربردی زمینه‌ساز حضور در رقابت‌های جهانی است، از این رو باید حضور مهندسان و كارشناسان ایرانی را در پروژه‌های خارج از كشور فراهم كرد.
ایشان با اشاره به اینكه این مسئولیت‌ها گذرا و فرصت‌ها كوتاه است، افزودند: این فرصت را باید غنیمت دانست كه فرصت كم است و انسان باید به جای اینكه بر طول مسئولیت خود بیافزاید بر عرض آن بیافزاید.
معظم له در ابتدای این دیدار ضمن ابراز تأسف نسبت به حادثه سقوط هواپیما، از خداوند منان برای خانواده‌های سانحه‌دیدگان، طلب صبر جمیل و اجر جزیل نمودند.

 

سه شنبه / 5 شهريور / 1387