جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار مدير جديد حوزه‌هاي علميه با مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمي صافي گلپايگاني مدّ ظلّه العالي
ديدار مدير جديد حوزه‌هاي علميه با آية الله العظمي صافي گلپايگاني

حجة الاسلام و المسلمین آقای اعرافی روز چهارشنبه با مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار مدیر حوزه‌های علمیه گزارشی را از حوزه مسئولیت خود ارائه داد. معظم له با تشکر از ایشان فرمودند: وظیفه‌ای که شما بر عهده گرفته‌اید بسیار سنگین است و مسئولیت مهمّی بر دوش شما گذاشته شده و امیدوارم بتوانید با اخلاص و استمداد از ساحت مقدّس حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف به بهترین وجه ممکن ادای وظیفه نمایید.

حضرت آیة الله العظمی صافی با اشاره به سابقه طولانی حوزه‌های علمیه و خدمات فقها و علمای بزرگ در قرن‌های متمادی فرمودند: در طول تاریخ همیشه حوزه‌های شیعی ما مستقلّ بوده و روی پای خود ایستاده و خدمت به بندگان خدا و ارشاد و هدایت مردم را وظیفه شرعی خود می‌دانستند. امتیاز مهم حوزه‌ها استقلال آنها در طول تاریخ بوده که باید این امتیاز حفظ شود که در سایه استقلال حوزه بتواند وظایف اصلی خود را انجام دهد.

معظم له در قسمت دیگر از بیانات خود با توجه به تبلیغات مسمومی که ضدّ اسلام و تشیّع به طور وسیع وجود دارد فرمودند: در امر تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات و اشکالات حوزه علمیه همیشه باید آماده باشند تا بتوانند نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب نمایند. ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود فرمودند: روش سنّتی حوزه‌ها که عامل پیشرفت آنها بوده باید حفظ شود و حوزه‌ها همیشه رو به رشد باشند و طلاب عزیز انشاء الله به مراتب بالای علم و عمل برسند.

معظم له نسبت به رشد علمی حوزه‌های شهرستان‌ها فرمودند که لازم است تعدادی اساتید محترم حوزه علمیه قم به شهرستان‌ها رفته و در آنجا مشغول تعلیم و تربیت طلاب محترم شوند و طلاب از آنها استفاده نمایند.

حضرت آیة الله العظمی صافی در بخش دیگری از توصیه‌های خود فرمودند: دروس آزاد همیشه در حوزه‌ها متداول بوده که الآن هم باید این روش ادامه پیدا کند که شاگرد بتواند خود استاد ورزیده و عالم به علوم مختلف دینی را انتخاب نماید.

معظم له در پایان برای موفقیت جناب آقای اعرافی مدیر جدید حوزه‌های علمیه دعا نمودند و فرمودند: با حسن سابقه‌ای که از جنابعالی در مسئولیت‌های گذشته اطلاع داریم انشاء الله بتوانید برای پیشرفت حوزه‌های علمیه و رفع کمبودها و مشکلات قدم‌های مؤثری بردارید و رضایت صاحب اصلی حوزه‌ها وجود مقدّس آقا امام زمان علیه الصلاة و السلام را کسب نمایید و مورد عنایت و توجّهات ایشان قرار بگیرید.

چهارشنبه / 30 تير / 1395