جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت علمی همایش ملی «صدف کوثر»
تکریم حضرت خدیجه علیهاالسلام، تکریم دین و توحید و معرفی مقام زن در اسلام است.
مرجع عالیقدر:تکریم حضرت خدیجه (س) معرفی مقام زن در اسلام است

امروز دوشنبه اول شهریورماه ۱۳۹۵، اعضای هیئت علمی همایش ملی «صدف کوثر» با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، با ایشان دیدار کردند.
حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رفیعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده جهت برگزاری این همایش، از توصیه و تشویق های مکرر معظم له در برگزاری این همایش با شکوه، تقدیر کردند.
مرجع عالیقدر نیز با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش فرمودند: واقعا کاری که شما شروع کردید و هر سال بهتر و با شکوهتر از سال قبل در حال انجام است، بسیار خوب، و دارای اجر و ثواب فراوان و مرضی نظر مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.
ایشان، نقش حضرت خدیجه علیهاالسلام را در ترویج و تبلیغ دین اسلام بی نظیر دانسته و افزودند: حضرت خدیجه علیهاالسلام به عنوان یکی از سه شخصیت ممتاز صدر اسلام هستند که به همراه حضرت رسول اکرم و امیرالمومنین علیهماالسلام بودند که می توان گفت او بانوی بی همتای حرم نبوت و مادر امامت و ممتاز در عقل و ادب و معرفت، عفت، نجابت، سخاوت و مهر و وفاداری با شوهر بود.
معظم له در بخش دیگری از بیانات خود، تجلیل از حضرت خدیجه علیهاالسلام را وظیفه همه مسلمانان شمرده و بیان کردند: حقوقی را که ایشان بر آحاد مسلمانان دارد، در یک مجلس و بلکه هزاران مجلس نمی توان بیان کرد؛ بلکه باید اساتید بزرگ و دانشمندان و مورخان صادق، بخش بزرگی از زندگی خود را به معرفی حیات و خدمات فراوان آن بانوی اسلام اختصاص دهند.
تجلیل از چنین شخصیتی، که حق بسیاری بر مسلمانان بلکه بر جهان بشریت دارد، بر همه مسلمانان واجب و لازم است.
مرجع عالیقدر در ادامه بیانات، ترویج دین را از ویژگی های مهم حضرت شمرده و فرمودند: هر چه بگوییم و هر چه انجام دهیم نتوانسته ایم شایستگی، مقام و منزلت این بانوی فداکار بزرگ جهان اسلام را بیان کنیم، چرا که ایشان از همه مال و دارایی خود به منظور خدمت به اسلام و ترویج و گسترش آن گذشت.
ما واقعا برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم هیچ اقدام در خور شانی انجام نداده ایم و باید از محضر آن حضرت بخاطر قصور و تقصیرها معذرت خواهی کنیم.
ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود، خطاب به وعاظ و نویسندگان تصریح کردند: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه علیهاالسلام هر چه بگوییم و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری نقش هدایتگری دارد. امروز خطباء و وعاظ حوزه های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی های درس و نویسندگان در مقالات و کتاب های خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند.
 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان این که تکریم حضرت خدیجه علیهاالسلام، تکریم و توحید است تصریح کردند: برگزارکنندگان این همایش ارزشمند، باید با شناسایی آثار و کتبی که به شخصیت آن حضرت پرداخته اند، نسبت به جمع آوری و معرفی آنها اهتمام جدی داشته باشند. هر چه به سیره علمی و عملی حضرت خدیجه علیهاالسلام بپردازیم، بدون شک به ابعاد مختلف دین اسلام پی خواهیم برد و این موجب می گردد، رشته های مختلفی در راستای برپایی این همایش ها به وجود آید که از جمله می توان به شخصیت و جایگاه زن در اسلام و یا وظایف زنان در اسلام اشاره کرد.
معظم له در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر مجدد از برگزارکنندگان این همایش، فرمودند:  امروز همه ما وظیفه داریم که گوشه ای از کمالات و فضایل آن حضرت را برای جهانیان بخصوص بانوان، بازگو کنیم و ایشان را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام و پیامبر و نمونه والای شوهرداری و تربیت فرزند معرفی نماییم.

دوشنبه / 1 شهريور / 1395