جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در جلسه آغازين درس خارج حوزه فرمودند:
فتنه تخريب بقيع توسط وهابيت، فاجعه‌اي است كه تاريخ كمتر مانند آن را به ياد دارد.

صبح امروز سه شنبه 16/7/87 جلسات درس خارج فقه حوزه حضرت آیت الله العظمی صافی آغاز شد.

در این جلسات كه همانند سال‌های گذشته همه روزه به جز پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 15/10 الی 11در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار می‌شود، معظم له به مناسبت سالروز تخریب بقاع ائمه طاهرین در بقیع بیاناتی را ایراد فرمودند.

ایشان تخریب بقیع توسط وهابیت را مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام خواندند و فرمودند: این مصیبت نه فقط بر شیعه و اهل بیت علیهم السلام، بلكه بر جهان اسلام وارد شده است و ضرری كه از این حركت بسیار زشت و ناهنجار متوجه اسلام شده است، ضرری است كه كمتر در تاریخ مانند آن را می‌توان پیدا كرد.

معظم له بقاع متبركه و دیگر آثار باقی مانده از ائمه را تاریخ مجسم اسلام خواندند و افزودند: وهابیت تاریخ اسلام را از بین برد و بدتر این كه در این مدت 80 سال نه تنها دست از این كارها نكشیدند بلكه هرجایی كه اثری از اسلام و اهل بیت علیهم السلام بود ویران كردند؛ آثاری كه یادگار اسلام، بركات اسلام و تاریخ اسلام است؛ بدون اینها تاریخ بدون پشتوانه می‌شود.

این مرجع تقلید، با اشاره به اینكه همه جوامع و ادیان دیگر به حفظ و مرمت آثار تاریخی خود پرداخته‌اند، مسلمانان را به حفظ و نگهداری از تاریخ مجسم اسلام ترغیب كردند و بیان داشتند: همینطور كه در دنیا آثار را حفظ می‌كنند، باید این آثار اسلامی را حفظ كرد تا هر كسی كه به مكه و مدینه مشرف می‌شوداز نزدیك ببیند و آن را مرور كند.

معظم له این فجایع را ساخته فكر و اندیشه دشمنان اسلام و سلفی‌ها برشمردند و تصریح كردند: اصل فكر برای دشمنان اسلام و سلفی‌ها است كه می‌خواستند اسلام را از بین ببرند و چون این كار را ننگی برای خود می‌دیدند، گروهی را واداشتند تا دست به این جنایات بزنند.

ایشان فرمودند: شیعیان و مسلمانان باید در این روز محزون و غمناك بوده و بر عاملان این جنایت نفرین كنند و آنان را محكوم نمایند.

سه شنبه / 16 مهر / 1387