جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور
توصیه‌های مرجع عالیقدر به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

صبح امروز مصادف با 1 ربیع الأول 1438، رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام آقای محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه داد.
معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از ایشان وهمکارانشان، فرمودند: اهتمام شما و همکارانتان نسبت به حفظ و رعایت نیّات واقفین، و توجه به مقاصد بلند آنان،  بسیار خوب و موجب خوشحالی است.
ایشان در ادامه، با اشاره به اهمیت مسأله وقف در اسلام، افزودند: از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام، مسأله وقف است که از قدیم الأیام و زمان خود اهل بیت علیهم السلام مخصوصاً امیرالمؤمنین علیه السلام تا به امروز مورد توجه بوده، و با وقف اموال، آثار و برکات زیادی در نشر و ترویج دین مقدّس اسلام پدیدار شده است.
مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از سخنان  خود بیان داشتند: باید زندگی و سیره واقفینی که از صدر اسلام تا به امروز در طول قرون متمادی بوده‌اند، در تاریخ، ضبط و ثبت و نشر شود تا همه بدانند که انسان‌های بسیار با ایمانی از گروه‌های مختلف مانند دانشمندان و رجال و مسئولان در میان آنها وجود داشته‌اند که اگر بتوانیم شخصیت آنها را برای مردم بازگو کرده و مقاصد و نیّات پاک و خالص آنها را منتشر کنیم، خود، تاریخ بزرگ و درخشانی برای کشور و مردم خواهد بود.
آیت الله العظمی صافی در بخش بعدی بیانات خود، با اشاره به مطالب بسیار دقیق و زیبایی که در وقفنامه‌ها آمده است، فرمودند: وجود وقفنامه‌های بسیار با عبارات بلیغ، و فصیح و ظریف، نشانه این است که مردم ما همیشه انسان‌هایی خیرخواه، متدیّن و هنردوست بوده‌اند، و الان هم اگر اعتماد آنها به این دستگاه جلب شود، در این کار بیشتر وارد می‌شوند.
معظم له در ادامه، ضمن اشاره به مقامات اهل بیت علیهم السلام در کشورهای دیگر فرمودند: با توجه به پراکندگی و مهاجرت فرزندان ائمه اطهارعلیهم السلام به سایر بلاد اسلامی، باید این مقامات هم شناسایی و به مردم معرفی شوند به ویژه در کشوری مثل مصر که قبور مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام)، سیده نفیسه، مشهد رأس الحسین علیه السلام و مقامات دیگری وجود دارد و مورد علاقه مردم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در آنجا می‌باشد.
ایشان در پایان این دیدار، برای حاضران در جلسه، از خداوند متعال، توفیق بیشتر در عمل به نیات واقفین، و خدمت به جامعه اسلامی مسألت نمودند.

پنجشنبه / 11 آذر / 1395