جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي تهران:
علم و قدرت همراه با ايمان به خداوند، وسيله ترقي و تعالي بشر مي‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه 25/7/87 جمعی از دانشجویان بسیجی دختر و پسر دانشگاه‌های تهران را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به تأكید دین مبین اسلام بر فراگیری علم و دانش و با استشهاد به آیه شریفه‌ی « هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون» فرمودند: تمام ارزش و حیثیات انسان به مقاماتی است كه در میدان علم و دانش و دانایی كسب می‌كند، و ارزش هر كسی بر حسب روایات به مقدار علمی است كه كسب كرده است.

ایشان با ذكر اینكه همه مردم مراتبی از علم را دارا هستند، به تمییز و جداسازی علوم پرداختند و افزودند: در میان همه علوم، آن علم، بصیرت، دانش و معرفتی دارای ارزش است كه اسباب كمال بشر و پایداری اجتماع بشری گردد.

مرجع تقلید شیعیان با استشهاد به روایتی از امیر المومنین علی علیه السلام، ادامه دادند: علومی كه مورد حاجت بشر است؛ علومی است كه كمالات معنوی انسان را زیاد می‌كند، اخلاق حسنه را در انسان تقویت می‌كند و چشم باطن انسان را به طرف حقایق باز می‌كند، كه همه در اسلام مورد تشویق و ترغیب است و جامعه به آنها محتاج است.

معظم له با ذكر روایت « تخلقوا باخلاق الله» بیان داشتنند: از صفات بزرگ و اصلی خداوند متعال، دو صفت علم و قدرت است كه همه صفات دیگر خداوند به این دو صفت بر‌می‌گردد و این دو صفت را انسان باید داشته باشد.

ایشان ادامه دادند: بشر به جز علومی كه اسباب فساد است، هرچه می‌تواند باید جلو برود؛ باید قوی باشد و قدرت داشته باشد؛ چرا كه خداوند هیچ بنده‌ی ضعیفی را دوست ندارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی كسب علم و قدرت را در جامعه‌ی اسلامی مورد تأكید قرار دادند و افزودند: علم، قدرت و توانایی همراه با ایمان به خداوند متعال و احساس تعهد و مسئولیت، وسیله ترقی و تعالی بشر می‌شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود دانشجویان را به حراست از هویت اسلامی سفارش كردند و فرمودند: وظیفه دانشجویان حراست از هویت اسلامی مملكت است كه نگذارند دشمنان با ترفندهای مختلف و فریب‌كارانه در صفوف مسلمانان رخنه ایجاد نمایند.

معظم له با تأكید بر حفظ ارزش‌ها و اصول و فرهنگ غنی اسلام افزودند: باید هویت دینی را نگه داشت و سنت‌های اسلامی را محترم شمرد؛ محرم و نامحرمی و حجاب یكی از امتیازات اسلام است؛ چادر خواهران ارزش دارد؛ چون با آن جهاد اكبر می‌كنند و اعلام موضع می‌كنند و پوشیدن آن ثواب دارد.

ایشان همه شیعیان را فرزندان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه خواندند و افزودند: شما دانشجویان فرزندان امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستید، به شرط اینكه ملتفت این نسبت باشید و بدانید كه افتخاری از این انتساب بالاتر نیست.

معظم له با اشاره به روایتی دیگر همه را به امر به معروف و نهی از منكر توصیه كردند و بیان داشتند: دوستانتان را همراه خود كنید، به حجاب و عفت تشویق كنید، در روایت داریم كه اگر یك نفر را هدایت كنید، ثواب آن از هر آنچه آفتاب بر شما بتابد بیشتر است.

پنجشنبه / 25 مهر / 1387