پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در جمع نيروهاي سپاه پاسداران با تأكيد بر حفظ ارزش‌هاي اسلامي:
پاسدار خون شهيدان باشيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز یكشنبه 28/7/87، جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با بیان اینكه یاد و خاطره‌ی 8 سال دفاع مقدس را باید  در جامعه زنده نگه‌ داشت، فرمودند: استقبالی كه در زمان جنگ تحمیلی از جبهه و شهادت شد، جزء مسائل عادی تاریخ نیست بلكه امری الهی و معنوی بود و عنایت حق، قلوب مردم را در تصرف حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در آورده بود.

ایشان به تصور باطل سردمداران استكبار مبنی بر فتح دو روزه تهران اشاره كردند و افزودند: آنها تصور نمی‌كردند كه انقلاب اسلامی ایران كه حكومتی نوپا بود و هنوز امور جاری به نظم نرسیده بود، این چنین در مقابل قشون منظم و تا دندان مسلح بعث مقاومت كند.

مرجع شیعیان جهان، مقاومت و حضور مردم و جوانان در عرصه‌ دفاع مقدس را در تاریخ دنیا بی‌مانند دانستند و بیان داشتند: چنگیز به عالم اسلام حمله كرد و همه بلاد را فتح كرد ولی چنین مقاومتی نه در آن دوران و نه در هیچ زمان دیگری صورت نگرفته است.

معظم له ادامه دادند: در این جنگ نابرابر كه تمام استكبار برای از بین بردن شیعه صف كشیده بودند، جوانان شیعه امام زمانی آن چنان مقاومت و رشادتی از خود نشان دادند كه در تاریخ ماندگار شد و برای شیعه و مملكت اسلامی ما اسباب افتخار و عزت گردید؛ آنچنان كه هنوز هم بسیاری در تعجب و حیرت به سر می‌برند.

حضرت آیت الله العظمی صافی حضور مردم و شهادت طلبی آنان را برخاسته از روحیه دینی و معنوی آنان خواندند و تصریح كردند: جز مقام ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ چیز دیگری نمی‌توانست مردم را اینگونه متحد كند و همه حضور مردم در صحنه برای دفاع از دین بود و اینكه احكام اسلام پابرجا بماند.

ایشان افزودند: جوانان در شهادت و حضور در خط مقدم جبهه بر یكدیگر سبقت می‌گرفتند و این از قوّت دین و ایمان آنها است؛ اینها از معجزات اهل بیت است و از معجزات امام زمان است، كه قلوب در تسخیر ایشان است.

مرجع تقلید شیعیان، با اشاره به ظلم و ستمی كه در طول تاریخ بر شیعیان شده، شیعه را مقاوم و صبور در شدائد و گرفتاری‌ها، و ثابت قدم در دین توصیف كردند و بیان داشتند:افتخار ما اینست كه همه این سختی‌ها برای اسلام بوده است و اگر جوانان و مردم خواستند كه بساط طاغوت را جمع كنند،‌ و در جنگ مقاومت كردند برای این بوده است كه هویت دینی ما محفوظ بماند؛ زن‌های ما با حجاب و چادر باشند، معصیت خدا و موسیقی نباشد و احكام اسلامی برقرار باشد.

معظم له انقلاب را حاصل خون شهیدان دانستند و فرمودند: حالا ما در صحنه عمل باید همه این اصول و ارزش‌هایی كه جوانان ما به خاطر آنها خون خود را دادند نگه‌ داریم و نگذاریم ذره‌ای انحراف ایجاد شود وگرنه خائن به خون شهیدان می‌شویم.

يكشنبه / 28 مهر / 1387