شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مراسم رونمايي از يك نسخه خطي قرآن:
هنرمندان متعهد ، هنرهاي خود را بر روي آثار مذهبي نشان دهند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج‌شنبه 30/8/87 از نسخه خطی قرآن رونمایی كردند.

معظم له با اشاره به فراوانی و توزیع قرآن عثمان طه در تمام دنیا حتی در منازل شیعیان، این را به نوعی تبلیغ وهابیت دانستند و فرمودند: با توجه به خطاط‌های خوبی كه در كشور داریم و نسخه‌های خطی بسیاری كه از قدیم در كشور ما بوده است، جا دارد كه قرآن را خودمان به با رسم الخطی زیبا چاپ كرده و در سطح وسیعی عرضه كنیم.

ایشان پرداختن به جنبه‌های ظاهری قرآن را وسیله‌ای برای متوجه كردن مردم به قرآن دانستند و افزودند: گاهی مردم ممكن است از ظاهر به باطن برسند ولی اصل بر اینست كه قرآن را در قلوب خود زنده نگه داریم و عمل به آن را سرلوحه كارهای خویش قرار دهیم.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم تكریم و احترام هنرمندان متعهد اشاره كردند و افزودند: لازم است تا هنرمندان متعهد ما هنرهای خویش را بر روی آثار مذهبی نشان دهند

لازم به ذكر است كه این نسخه خطی قرآن كه امروز توسط حضرت آیت الله العظمی صافی رونمایی شد؛ به خط  استاد سید اصغر موسویان در 600 صفحه كتابت شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از دو رسم‌الخط مختلف در یك مجلد اشاره كرد.

این قرآن كه اولین قرآن با دو خط می‌باشد قرار است  به موزه آستان قدس رضوی اهداء شود و حضرت آیت الله العظمی صافی در ابتدای این كتاب شریف  جملاتی را یادداشت فرمودند .

در حاشیه‌ی این دیدار معظم له، قطعه مویی كه بر روی آن آیه « بسم الله الرحمن الرحیم» - توسط هنرمند متعهد آقای اكبر خانزاده-  نوشته شده بود، را مشاهده  كردند.

توضیحات كامل‌تر در مورد این نسخه خطی را در لینك زیر ملاحظه نمایید.

 

 

پنجشنبه / 30 آبان / 1387