جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اقشار مختلف مردم:
اسلام مسلمانان را گل سرسبد بشريت مي‌خواهد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج‌شنبه 30/8/87 گروهی از مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر، جمعی از دانشجویان دانشكده فنی مرند و همچنین تعدادی از خواهران طلبه مدرسه علمیه حضرت خدیجه كبری از اصفهان را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له  با بیان اینكه اسلام با استعمار دیگران توسط مسلمانان مخالف است فرمودند: اسلام نمی‌خواهد كه مسلمانان بر دیگر ملل مسلط باشند و از منابع آنها استفاده كنند ولی نمی‌پسندد كه مسلمانان نیز خدمتگذار دیگران شوند و مستضعف باشند.

ایشان مسلمانی را كه در استضعاف قرار داشته باشد، از نظر دینی ضعیف خواندند و افزودند: خداوند دوست دارد كه مسلمانان شجاع، قوی، قدرتمند، دارای رحم و انصاف و متحد باشند.

معظم له افزودند: هر چه در جامعه‌ای این علائم بیشتر باشد اسلامیت این جامعه قوی‌تر است.

ایشان با برشمردن بعضی از صفات دیگر جامعه اسلامی بیان داشتند: اسلام می‌خواهد مسلمانان قدرتمندترین و عالم‌ترین امت ها باشند و از نظر اخلاقی و صفات حمیده در كمال بوده و گل سر سبد آفرینش و بشریت باشند.

مرجع تقلید شیعیان، با استشهاد به آیه‌ای از قرآن مجید اعمال و رفتار مسلمانان را در معرض دید خدا، پیغمبر و ائمه طاهرین دانستند و فرمودند:مهمترین چیزی كه بر ما لازم است این است كه رضایت خاطر مبارك حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در كارهایمان در نظر بگیریم تا مبادا اعمالی كه از ما صادر می‌شود و یا روشی كه داریم موجبات رنجش خاطر آن وجود نازنین را فراهم آورد.

ایشان ادامه دادند: شیعه امیر المومنین علیه السلام، و كسی كه افتخار ولایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را دارد باید درخشندگی و تابندگی داشته باشد و باید اعمال، رفتار، احوال، اقتصاد، سیاست و حكومت او نورانی و درخشان باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه ائمه در حق جوانان از پدران و مادران دلسوزترند افزودند: رفتار و كردار ما باید به گونه‌ای باشد كه اگر اعمال ما بر پیامبر عرضه شود شرمنده نشویم، لذا اگر زنان مسلمان حجاب خود را حفظ نكنند و جوانان كه آینده‌سازان جامعه هستند راه دیگری غیر از ارزش‌های اسلامی بروند، اولین كسی است كه از این اوضاع  ناراحت می‌شود امام زمان (عج) است.

ایشان همه را در جایگاه و شغل خود امانت‌دار دانستند و افزودند: معلم، مدیر ،وزیر  و هر كسی در جایگاهی كه قرار دارد امانت‌دار و امین است و نباید خیانت در امانت بكند.

معظم له با اشاره به روایتی نعمت‌های خدا را هم امانتی دانستند كه خداوند به بندگانش عطا فرموده‌ است و ادامه دادند: نباید خیانت در این امانت كرد و نباید با این نعمت‌هایی كه خدا داده است معصیت خدا را مرتكب شد.

معظم له به حجاب و چادر بانوان اشاره كردند و فرمودند: همه باید از هویت دینی خود حفاظت كنیم و به این هویت مسلمانی و تشیع خود افتخار كنیم؛ خواهران به چادر و حجاب خود افتخار داشته باشند كه آن كسی كه حجاب ندارد این افتخار بزرگ را از خودش سلب كرده است.

 

پنجشنبه / 30 آبان / 1387