پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت‌آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از مديران و كارشناسان مركز مطالعات حوزه:
روحانيت بايد در پاسخگويي به شبهات با تمام قوا وارد شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح شنبه 2/8/87 گروهی از مدیران و كارشناسان گروه‌های علمی مركز مطالعات حوزه علمیه قم را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با بیان اینكه ما كمبود علمی نداریم، فرمودند: زحماتی كه علمای شیعه برای ما كشیده‌اند برای اینكه پاسخگو باشیم كافیست و سرمایه‌ها و ذخایر علمی شیعه بسیار غنی است و هیچ ملتی و مكتبی به اندازه ما از این ذخایر علمی ندارد، ولی متأسفانه آن گونه كه انتظار است تنوانسته‌ایم مكتب و معارف اهل بیت علیهم السلام را به جهانیان عرضه كنیم.

ایشان با اشاره به گسترش وسایل ارتباطی، جهان را مملو از اندیشه‌های متفاوت دانستند كه هر كس در پی اینست كه عقیده خودش را به دنیا ارائه كند و فرمودند: تكلیف روحانی و هر مسلمانی اینست كه در مقام تبلیغ دین باشد و به حفظ و حراست از دین و مكتب بپردازد

معظم له پوچی بعضی از اندیشه‌ها را بسیار واضح دانستند و با ابراز تعجب از كسانی كه به این اندیشه‌ها می‌پیوندند، به وظیفه روحانیت در آگاه كردن مردم اشاره كرده و بیان داشتند: كسی كه ملبس به این لباس است باید همواره آماده باشد.

مرجع تقلید شیعیان به فرق باطله‌ كه امروزه به طور وسیعی حریم شیعه را مورد تاخت و تاز اندیشه‌های باطل و گستاخانه خود قرار داده‌اند اشاره كرده و فرمودند: با توجه به گسترش فعالیت فرق باطله، روحانیت باید با فرقه‌های باطل مقابله كند و با تمام نیرو به پاسخگویی شبهات بپردازد.

حضرت آیت الله العظمی صافی ادامه دادند: جهادی بالاتر از این نیست كه روحانی خودش را بسازد تا جواب شبهات را بدهد و این كاری است كه لازم است تا با شناسایی فرق در مقام جواب به آنها برآییم.

معظم له اهتمام علمای گذشته در امر ترویج دین را یادآور شدند و تصریح كردند: علمای سلف در مقام مقابله و مبارزه با اهل باطل و بدع برمی‌آمدند و در كنار این همه زحمات طاقت‌فرسا از نوشتن كتب در مبارزه با فرق و رفع شبهات غفلت نمی‌كردند.

ایشان با اشاره به بعضی از افكار منحرف كه در سطح جامعه منتشر شده است افزودند: هویت ما هویت دینی است و باید سیر جامعه را زیر نظر داشته باشیم و مقصود از حرف‌هایی كه زده می‌شود را بدانیم، تا بتوانیم از مرزهای دینی خود دفاع كنیم.

مرجع تقلید شیعیان، اهداف انبیاء در هدایت جامعه را خاطرنشان كردند و فرمودند: در دنیا ضلالت‌هایی است و به سمتی می‌رود كه خلاف آن اهدافی است كه انبیاء ترسیم كرده‌اند و كسانی كه می‌خواهند مكتب انبیاء را نگه دارند باید نسبت به تمامی مسائل آگاهی داشته باشند.

 

شنبه / 2 آذر / 1387