پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
پیام مرجع عالیقدر به همایش «سهم من در امنیّت و آرامش»نیروی انتظامی
به همایش «سهم من در امنیّت و آرامش» نیروی انتظامی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب و احترام به پرسنل محترم و زحمت‌کش نیروی انتظامی، و شخصیّت‌های بزرگواری که در این همایش باشکوه شرکت دارند، چند نکته را به عرض می رسانم.

اوّلین هدف و مقصودی که حکومت‌ها باید در مقاصد عالیه خود قرار دهند، حفظ امنیّت جامعه و آرامش عمومی و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی و کسب و کار مردم می‌باشد. برای رسیدن به این هدف مهمّ که آرزوی همه آحاد ملّت است، چند امر بسیار حیاتی لازم می‌باشد:

نکته اوّل وجود قدرت و نیروئی متدیّن و متعهّد و کاردان که بتواند وظایف محوّله خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد، و برای انجام بهتر این وظیفه مهم، باید همه امکانات لازم از طرف دولت اسلامی در اختیار آنان گذارده شود تا مردم با آسایش و آرامش به زندگی خود ادامه دهند، و بدون ترس و وحشت از وجود ظالمان و دزدان و غارتگران به مال و نوامیس و اخلاق در جامعه زندگی نمایند.

دوّمین نکته، نیروی انتظامی و مدیران امنیّتی کشور وقتی در کار شرافت‌مندانه خود موفّق است که با نیّت پاک  و اخلاص و فقط برای کسب رضای خداوند متعال، و با اعتقاد به پاداش و اجر و ثواب اخروی انجام وظیفه نماید، و همه زحمات و خدمات خود را تقدیم خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نماید، و خود را سربازی از سربازان آن حضرت بداند، و در رضایت آن وجود مقدّس ساعی بوده و تلاش نماید. و آخرین نکته که لازم است عرض کنم این‌که کار و شغل شما بسیار مقدّس است، و در درجه اوّل خودتان باید شاکر این نعمت بزرگ باشید، و با تلاش و مجاهدت خود، امنیّت را در حد امکان به مردم هدیه نموده، و مردم هم باید از این همه فداکاری‌ها  و ایثار و خودگذشتگی‌های نیروی محترم انتظامی و سایر نیروهای مسلّح - که شبانه‌روزی برای مملکت اسلامی و عزّت و سربلندی نظام زحمت می‌کشند - تشکّر نمایند.

در خاتمه، از خداوند متعال مسألت دارم که امنیّت را برای مملکت ما و برای همه مسلمانان جهان، و ملّت‌هایی که می‌خواهند با صلح و امنیّت زندگی نمایند پایدار نماید، و توان و قدرت نیروهای مسلّح اسلام را در مقابل دشمنان و بد اندیشان بیشتر نماید؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

22 رجب المرجب 1438 هـ.ق
لطف الله صافی

پنجشنبه / 31 فروردين / 1396