جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از روحانيون مستقر:
كار روحانيت، بلاغ مبين است.

جمعی از روحانیون مستقر در روستا‌های استان قم صبح سه‌شنبه 26/9/87 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كردند.

در این دیدار معظم له ضمن تقدیر و تشكر از روحانیت به خاطر هجرت و حضور در روستا‌ها فرمودند: روحانیت باید همه مسائل و مشكلات این مناطق را بداند و سعی نماید با همراهی مسئولین، گرفتاری‌ مردم را برطرف كند و انجام وظیفه كند .

ایشان با بیان اینكه همه اهل باطل به میدان آمده‌اند و اشخاصی كه هیچ متاعی برای عرضه ندارند در مقام اثبات خود هستند، افزودند: در شرایطی كه  دعوت‌های باطله و فعالیت‌هایی كه این فرق باطله انجام می‌دهند در جامعه رو به فزونی است، اگر روحانیت مردم را به خودشان واگذار كند، مردم گمراه می‌شوند.

معظم له با اشاره به مسئولیت‌های سنگین روحانیت به خصوص در زمینه تبلیغ دین، كار آنان را بلاغ مبین خواندند و تصریح كردند: روحانیت باید اهمیت وظیفه‌ای را كه دارد احساس بكند و در همه جا حضور داشته باشد و بداند كه حضور روحانی در هر منطقه به خودی خود حاوی معنا و پیامی است كه این پیام با فعالیت و عمل به وظیفه تقویت می‌شود.

ایشان ضمن تأكید بر حضور روحانیت در اقصی نقاط دنیا، ادامه دادند: نباید به گونه‌ای شود كه ما در شهرهای دوردست كار كرده باشیم و در خود قم غفلت شده باشد.

مرجع تقلید شیعیان بر اهمیت مطالعه كتب اهل باطل توسط روحانیون تأكید كردند و بیان داشتند: این كتب، چیزی ندارد  كه بر روحانیت و افراد آگاه تأثیر گذار باشد ولی مطالعه آنها توسط روحانیت، عقاید آنان را تقویت می‌كند و شناخت آنها را نسبت به فرق باطله افزایش می‌دهد.

ایشان حضور در این مناطق را مهم و مؤثر خواندند و تصریح كردند: باید با تشویق جوانان و نوجوانان به مطالعه كتب مذهبی و قرار دادن جایزه، جوانان را با راه صحیح آشنا كرد و دقت نمود معلمینی كه به این مناطق فرستاده می‌شوند، بصیر و مطلع باشند و بتوانند با سیاست‌ و تدبیر، كودكان را متوجه اشتباهات بكنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان با آرزوی توفیق برای تمام كسانی كه به تبلیغ دین مبین اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام می‌پردازند فرمودند: این خدماتی كه انجام می‌دهید به حساب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بنویسید و فكر كنید كه آقا شما را به تبلیغ فرستاده است و به ایشان خدمت می‌كنید و شما باید دین شیعیان و فرزندان حضرت را حفظ كنید.

سه شنبه / 26 آذر / 1387