جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آية اللّه العظمى صافی گلپایگانی به همايش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده حضرت سيّد محمد بن علی الهادی علیه السلام/هرمزگان-ذی القعده ۱۴۳۸
پيام معظم له به همايش بزرگداشت امامزاده سيّد محمد بن علی الهادی (ع)

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قال اللّه الحکیم فی کتابه الکریم:
قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى

تکریم و تجلیل از اهل البیت علیهم السلام و امامزادگان واجب التعظیم، بنابر حدیث شریف ثقلین که مقبول فریقین می باشد، از شعائر دین، و تکالیف اصلی مسلمانان می‌باشد.
همان طور که قرآن کریم برای مسلمانان، کتاب هدایت و قانون آسمانی جاودانی است، عترت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم هم هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت می‌باشند، و همگان وظیفه دارند که از آنان پیروی نموده، و راه و روش زندگی را از آنان بیاموزند.

آشنایی با سیره آن بزرگواران،  و مطالعه زندگانی آنان، برای همه مسلمانان، اهمیت بسیار زیادی دارد. با مطالعه زندگی امامزادگان در طول تاریخ می‌بینیم که آنان با مجاهدات‌ خویش، و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد، دین مبین اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج نموده، و بسیاری از آن بزرگواران در این راه، شربت شهادت نوشیده، و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری نمودند.
یکی از آن بزرگواران، امامزاده واجب التّکریم حضرت سید محمد بن الامام علی الهادی علیهما السلام است که دارای مقام معنوی والایی می‌باشد. این بزرگوار همیشه مورد احترام اهل ایمان به ویژه علماء و بزرگان دین بوده، و مرقد شریفش در کشور عراق، زیارتگاه محبان اهل‌البیت علیهم السلام است، و مردم با ایمان نسبت به این امامزاده بزرگوار، ارادت و علاقه خاصی دارند. حقیر نیز بارها توفیق پیدا کرده ام که این امامزاده واجب التعظیم را زیارت نموده و از آن وجود مقدس و حضرات معصومین علیهم السلام درخواست عنایت ویژه و نظر و توجّه خاص نمودم.
حقیر، توفیق خدمت به بارگاه ملکوتی آن بزرگوار، و تجلیل از شخصیت الهی ایشان را به مردم شیفته اهل البیت علیهم السلام هرمزگان که سابقه درخشانی در احیای امر دین دارند، تبریک عرض می نمایم، و از مسئولان محترم برگزار کننده همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده حضرت سیّد محمد بن علی الهادی علیهما السلام و شرکت کنندگان عزیز تقدیر و تشکر دارم، و مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت می نمایم؛ و السلام علیکم و رحمةالله

۱۰ ذی القعدة الحرام ۱۴۳۸ 

  لطف الله صافی

سه شنبه / 17 مرداد / 1396