جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: حقیرِ کمترین خاک پای زائرین اربعین امام حسین (ع) هستم، و به آن افتخار می کنم.
مرجع عالیقدر: خاک پای زائرین اربعین امام حسین(ع) هستم

صبح یکشنبه 2 صفر المظفّر 1439، مسئولان و اعضای موکب حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها که قرار است امسال نیز همگام با خادمان حسینی، در مراسم اربعین، پذیرای خیل عظیم عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باشند، در بیت مرجع ولایی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی حضور یافتند.

در ابتدای دیدار، حجت الاسلام و المسلمین آقای نظری منفرد، گزارشی از برنامه‌های امسال موکب ارائه داد.

 

معظّم له نیز با تقدیر فراوان از همه کسانی که این برنامه الهی خدمت می کنند، فرمودند:

« برنامه اربعین و عزاداری سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، برنامه‌ای خدایی است که ما از توصیف و تصوّر عظمت آن قاصریم؛ و انسان واقعاً از عظمت آن متحیّر می‌ماند ».

 

ایشان در بخشی از بیانات خود، با اشاره به عظمت بیش ازپیش برنامه عزاداری اربعین، افزودند:

« شما ببینید نسبت به اشخاص بزرگ، مطالب و توجّه به آنها تدریجاً کمرنگ می‌شود، ولی امر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، روز به روز، عظمتش بیشتر می‌شود. شما ‌ببینید که برنامه سال گذشته بسیار با عظمت تر از قبل بوده، و ان‌شاء الله برنامه امسال از سال گذشته عظیم تر خواهد بود. اینها امر و سرّی دارد که ما از درک آن عاجزیم ».

 

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از توصیه‌های خود بیان کردند:

کوچک‌ترین قدم و کمترین کار در این راه، بسیار بزرگ و با عظمت است. حرکت، حرکتی الهی است که در معرض دید همه جهانیان می‌باشد. قدر خودتان را بدانید، به خود ببالید و سعی کنید به احسن وجه در خدمت عزاداران حضرت سید الشهدا علیه الصلاة و السلام باشید.

 

آیت الله العظمی صافی در پایان دیدار، با مسألت توفیق بیشتر جهت برگزاری باشکوه تر این برنامه فرمودند:

هر چه بیشتر و بهتر، این برنامه تعظیم و تکریم شود، اسباب رضایت و خشنودی خاطر مبارک امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بیشتر فراهم می‌شود.

« یَا لَیْتَنِی كُنْتُ مَعَكُمْ » حقیرِ کمترین خاک پای زائرین اربعین امام حسین علیه‌السلام هستم، و به آن افتخار می کنم، و همین که شما خادمان محترم این برنامه بزرگ را دوست می‌دارم، اسباب سعادت خودم می دانم.

دوشنبه / 1 آبان / 1396