سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام ‌مرجع عالیقدر و مدافع راستین ولایت، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته به یازدهمین اجلاس بین المللی غدیر/مشهد مقدس ۱۴۳۹ ق
پیام ‌مرجع عالیقدر به یازدهمین اجلاس بین المللی غدیر/مشهد مقدس

پیام ‌مرجع عالیقدر و مدافع راستین ولایت، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته به یازدهمین اجلاس بین المللی غدیر/مشهد مقدس ۱۴۳۹ ق

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی امین وحیه و خاتم رساله ابی القاسم محمد و آله الطیبین الطاهرین سیما مولانا بقیه الله فی الارضین.

و السلام علی دین الله القویم و صراطه المستقیم و النبا العظیم و یعسوب المومنین و سید المسلمین امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه افضل صلوات المصلین.
بار دیگر اجلاس شکوهمند علمی فرهنگی غدیر در شهر مقدس مشهد، از این ذرّه ناچیز، خاک پایِ دوستداران امیرالمومنین علیه الصلوه و السلام خواستند که عرض ادب و اخلاص و احترام به ساحت مقدس غدیریان و عاشقان مکتب وحیانی غدیر داشته باشم.
حقیر عرض کردم در جایی که اندیشه بلند ادَبای عالم و دانشمندان جهان در طول تاریخ از گفتن سطری در فضائل آن حضرت عاجز باشند و چکامه نویسندگان بزرگ نتواند گوشه ای از مناقب امیر بیان را تحریر کنند، بنده بی بضاعت چه گوید که قلّ بیانی و کلّ لسانی.
آنجایی که خود مولا فرمود: ینحدر عنّی السیل و لا یرقی الیّ الطیر،
مثل بنده حقیر چه بگویم و چه بنویسم، ولی از باب ما لایُدرک کلّه لایُترک کلُه،
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
به همراه همه خاکساران درگاه آن بزرگوار، عرض می کنم آنجا که نام علی علیه الصلوه والسلام و یاد علی علیه السلام و ذکر فضائل بی شمار آن حضرت است، محل پرواز ملائکه و نزول فرشتگان مقرّب الهی می باشد.
چه روز و زمانی برای این ذکر و یاد، بهتر از جشن سعید غدیر که در این عید بزرگ، دوستداران حضرت، مجالس خویش را قرین سعادت می گردانند.
مگر می توان درباره قدر و منزلت این مجالس و محافل سخن گفت و مگر می توان در عظمت غدیر و غدیریان، عرضی داشت که سخن از غدیر، یعنی سخن از سرّ خداوند قدیر و ناموس خلقت. سخن از روح واقعی ادیان الهی و در یک کلمه، سخن از ولایت که تکامل همه ادیان و اتمام همه نعمت های الهی است.
غدیر، حادثه بزرگ تاریخ بشریت است. روز سرنوشت برای انسانیت و زیباترین حماسه ی تاریخ ادیان آسمانی است.
غدیر روز معرّفی محبوبترین آفریده خدا بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. روزی که خداوند متعال دلبری خود را به محبوب خویش نشان داد و به جهانیان اعلام کرد که علی را من برگزیدم و او را امیر بر همه مردم قرار دادم.
روزی که صاحب این قبّه سامیه شریفه و مضجع منورّه، حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا علیهم السلام درباره آن می فرمایند:
ان یوم الغدیر فی السماء اشهر منه فی الارض
روزی که خداوند متعال به جبرئیل امین فرمان می دهد تختی را بعنوان تخت کرامت الهی در مقابل بیت المعمور نصب کند و بر آن بالا رود و ملائکه آسمان ها بر گِرد او جمع شوند و مدح و ثنای رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بگویند و برای شیعیان امیرالمومنین علیه السلام و دوستان آن حضرت، طلب آمرزش نمایند.
و امروز همه مسلمانان وظیفه دارند که به هر وسیله ای که می توانند این خاطره مهم را با شکوهِ تمام زنده نگه دارند و آن را به نسل های بعد از خود انتقال دهند که پیامبر عالیقدر اسلام فرمودند: فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامه.
در پایان، حقیر با حالت مسکنت و خشوع و انابه به درگاه ولایت عظمای علوی، سر تعظیم فرود آورده و از خداوند متعال مسئلت دارم که فرج موفور السرور وجود مبارک حضرت ولی عصر ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و عجّل الله تعالی فرجه الشریف را نزدیک گرداند و همه ما را از انصار و یاوران آن حضرت قرار دهد و همگان را از فِتَن آخر الزمان محفوظ دارد و گرفتاری های شیعیان را به یُسر و فرح و شادمانی تبدیل فرماید؛ انّهم یرونه بعیداً و نریه قریباً
و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی سیدنا محمد و آله الطیبین الطاهرین و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دهه مبارک غدیر ۱۴۳۹  ه ق
لطف الله صافی

سه شنبه / 6 شهريور / 1397