جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیة الله العظمی صافی گلپایگانی: خدمت به مردم مخصوصاً محرومان و ضعفا، محبوبترین عبادت‌ها نزد خداوند متعال است./آبروی جامعه، مرهون خدمات خیّرین بزرگوار و شریف است.
بیانات مرجع تقلید در دیدار مجمع خیرین سلامت کشور با معظم له

 

دبیر و اعضای محترم مجمع خیرین سلامت کشور با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله الوارف، با ایشان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، دکتر شهریاری دبیر کل مجمع، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجمع ارائه داد.

در ادامه، معظّم له با تقدیر و تشکّر فراوان از فعالیت‌های مجمع خیّرین سلامت کشور، مسأله سلامت را از مسائل مهم اسلامی دانسته و فرمودند: با توجه به آیه شریفه قرآن که می‌فرماید: «مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً»، اقدامات شما در راه سلامت مردم، بسیار ارزشمند و دارای اجر و ثواب فوق العاده است. آیات و روایات را بخوانید و ببینید که در اسلام، روی این مطالب چه حساب‌هایی شده است. باید این توفیقی را که نصیب شما عزیزان شده است تبریک عرض نمود. خودتان هم این موقعیتی که فراهم شده است را خیلی غنیمت بشمارید و بدانید بهترین توشه آخرت، رضای خداوند متعال و امام زمان علیه‌السلام است که با این برنامه‌ها به دست می‌آورید.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، رضایت‌مندی مؤمنان و خوشحالی آنان را از بهترین عبادت‌ها شمرده و بیان داشتند: در روایات است که «مَا عُبِدَ اللهُ بِشَیء أحبُّ إلَیهِ مِن إدخَالِ السُّرورِ عَلی قَلبِ المُؤمِن» یعنی هیچ عبادتی بالاتر از این است که شما یک بنده مؤمنی را خوشحال کنید. اینکه در همه جا، مردم عزیز و شریف ما از خدمات شما آقایان بزرگوار استفاده می‌برند مخصوصاً در مناطق محروم، بسیار مهمّ و ارزنده است و طبق این روایت، هیچ عبادتی نزد خداوند محبوب‌تر از آن نیست.
این را هم به یقین بدانید اول کسی که از کارهای شما مخصوصاً نسبت به فقراء و محرومان خوشحال می‌شود، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به اعضای مجمع خیّرین سلامت کشور فرمودند: این جهتی را که شما در جامعه مسئول آن هستید، از جهات بزرگ اسلامی و دینی است که ما باید داشته باشیم و آن را حفظ کنیم و اگر این مسائل مغفول عنه باشد، آثار بسیار بدی دارد.
امثال این اقدامات، اسباب آبرومندی جامعه است و اگر نباشند مردمانی که این برنامه‌ها را پیاده کنند، آبروی جامعه از بین می‌رود. مسئولان محترم و دولت هم باید در زمینه سلامت مردم، اهتمام بیشتری داشته باشند.

ایشان در پایان جلسه با آرزوی توفیقات روزافزون برای حاضران جلسه فرمودند: آن قدر کار شما با ارزش است که فقط می‌توانم بگویم: «یَا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم» دعا می‌کنم که مرا در ردیف شما بنویسند.
دعاگوی شما هستم و به آن افتخار می‌کنم و امیدوارم روز به روز بر توفیقات و افتخارات شما افزوده شود.

شنبه / 22 دى / 1397