جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح شد: تأکید آیة الله العظمی صافی گلپایگانی بر مردمی‌ماندن مساجد و ائمه جماعات
تأکید مرجع عالیقدر بر مردمی ماندن مساجد و ائمه جماعات

عصر دوشنبه 24 شعبان المعظم 1440 (۱۳۹۸/۲/۹) حجه الاسلام آقای نوری زاده مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان، دیدار و از توصیه‌های معظم له بهره‌مند شدند.

▫️در ابتدای دیدار، حجة الاسلام آقای نوری زاده، گزارشی از برنامه‌های این مرکز و نیز دهه تکریم مساجد ارائه داد.

معظم له نیز با تقدیر و تشکر از ایشان و همکارانشان فرمودند: کار شما، کار بسیار مهم و البته دقیقی است که باید با اخلاص و همّت بالا، ادای وظیفه شرعی نمایید. امیدوارم بتوانید در حفظ مقاصد اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از مقام والای مساجد، موفق باشید و موجبات جلب رضایت خاطر مبارک حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.

ایشان در ادامه، با اشاره به مقام والای مسجد در اسلام، بیان داشتند: مساجد از ابتدای عصر اسلام تاکنون، همیشه نقش اساسی و بزرگی در جامعه اسلامی داشته‌اند و علمای شیعه از همین سنگر، مردم را هدایت می‌كردند، و همه برنامه‌هایی كه برای حفظ دین و دفاع از مذهب بوده، از همین مساجد شروع شده است.
هر چه بیشتر ائمه محترم جماعات، اهتمام داشته باشند كه از این موقعیت استفاده كنند و معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام و احكام شرع مقدّس را بیان نمایند، به وظیفه‌شان بهتر عمل كرده‌اند.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به اینکه مسجد، محور جامعه پاک است، فرمودند: ائمه جماعات ما وظیفه دارند که اولاً بر امور منطقه اطلاع و  اشراف کامل داشته باشند و ثانیاً هر جا مشکل و منکر و خلاف شرعی دیدند، امر به معروف و نهی از منکر کنند تا نقایص برطرف شود و همه مردم بتوانند در یک فضای پاک و نورانی زیر سایه معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام زندگی نمایند. باید ائمه محترم جماعات، نظارت بر امور داشته باشند و با اخلاق نیک و بیان مناسب، نواقصی که وجود دارد را مرتفع نمایند و با همکاری مؤمنین، برنامه‌های اسلامی را پیاده کنند. ‌

آیة الله العظمی صافی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، مسأله مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات را مورد توجه قرار داده و فرمودند: مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات از مسائل مهمی است که باید حفظ شود، یعنی طوری نشود كسی بخواهد آن را به تشكیلاتی تغییر دهد و از وضع مردمی‌بودن خارج كند و عزل و نصب را وارد مساجد کند، بلکه باید مردم متدیّن مساجد را اداره کنند و با میل و استقبال و همکاری و تعاون، برنامه‌های اسلامی اجرا شود.

معظّم له در پایان، با تأکید مجدّد بر لزوم حفظ مقام مسجد و تجلیل و تکریم از این مقام، برای حاضران در جلسه، مسألت توفیق در عمل به وظایف شرعی و جلب رضایت خداوند متعال در مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند نمودند.

سه شنبه / 10 ارديبهشت / 1398