پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بازخوانی پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به اجلاس نهضت ترویج ازدواج مؤسسه الزهراء علیها السلام
بازخوانی پیام مرجع عالیقدر به اجلاس نهضت ترویج ازدواج

 

 

بسمه تعالی

وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

یک از سنت‌‌های بسیار مهم ادیان آسمانی بویژه دین مبین اسلام، ترویج و تشویق مردم به سنت ازدواج می‌باشد.

خداوند متعال در قرآن کریم این روش نیکو و پسندیده را از آیات و نشانه‌های الهی می‌شمارد.

در احادیث و روایات فراوان از حضرات معصومین علیهم‌السلام به این سنت حسنه تأکید بسیار زیادی شده است. اصل امر مقدس ازدواج، آثار و برکات زیادی در جوامع انسانی دارد.

عفاف عمومی جامعه، امنیت و آسایش فکری و اخلاقی و فرزندان صالح، از برکات مهم این امر مقدس می‌باشد. تأکید اسلام بر این مطلب از عظمت معنوی این امر مقدس حکایت دارد.

بر عموم مردم متدین و شرافتمند لازم است بهر طریق که ممکن است، در این امر خیر سهیم بوده و وسیله‌ی ازدواج جوانان عزیز را با کمک‌های مادی و معنوی فراهم نمایند و از تشریفات زائد که مخالف با اصل ازدواج است، دوری نموده و ازدواج آسان و خداپسندانه را برای جوانان فراهم نمایند و مشکلاتی را که در این راه وجود دارد با تدبیر و درایت و کمک‌های خود برطرف نموده که ثواب و اجر بسیار زیادی دارد.

در خاتمه از مسئولین محترم برگزارکننده اجلاس و شرکت‌کنندگان عزیز تشکر نموده، انشاءالله تعالی عنایات خاصه‌ی حضرت ولی‌الله الأعظم ارواحنا فداه با آنان باشد.

26 ربیع‌الثانی 1439

لطف‌الله صافی

شنبه / 12 مرداد / 1398