پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: باید از ظرفیت جهانی بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام، در جهت احیا و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کرد / نسبت به تسهیل در امر زائران عزیز آن آستان مقدّس اهتمام نمایید.
بیانات مرجع عالیقدر در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی(ع)

صبح روز ٦ ربیع الاول ١٤٤١ هـ.ق ( ۱۳ آبان ۱۳۹۸)، تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام، حجة‌الاسلام والمسلمین آقای مروی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دامت‌برکاته، با معظّم له دیدار و گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آن آستان مقدّس ارائه دادند.

 

معظّم له در ابتدای دیدار، با تقدیر و تشکّر از فعالیت‌های انجام شده در آستان ملک‌پاسبان حضرت رضا علیه‌السلام، فرمودند: مقام خدمتگزاری به آستان مقدّس حضرت امام رضا علیه الصلوة‌ و السلام، افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است و باید شاکر این نعمت عظمی باشید و شکر آن این است که بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام به کار بگیرید و به زائران آن حرم ملکوتی به بهترین نحو خدمت‌ نمایید.

 

ایشان در بخشی از بیانات خود، با اشاره به جایگاه معنوی مشهد مقدّس بیان داشتند: مشهد، پایگاه بزرگ امامت و ولایت است. حرم مطهّر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا صلوات الله و سلامه علیه، مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است. هر زائری که وارد آنجا می شود، باید بتواند از فضای معنوی آن حریم امن الهی استفاده کرده و معنویت ومعارف والای رضوی را سوغاتی ببرد. باید از ظرفیت جهانی این بارگاه ملکوتی، در جهت احیا و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام استفاده کنیم.

 

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود افزودند: نسبت به مسائل دینی و فرهنگی شهر مقدّس مشهد اهتمام جدّی داشته باشید تا بتوانید فضای این شهر مقدّس را آکنده از معنویت و نورانیت معارف رضوی نمایید و مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را که بر عهده همه ماست به بهترین شکل انجام دهید. همچنین نسبت به زائرانی که وضعیت مادّی خوبی ندارند و تسهیل در امر آنها، توجّه بیشتری داشته باشید که مورد رضایت آن حضرت خواهد بود.

 

معظّم له در پایان، ضمن مسألت توفیقات روزافزون برای حجة الاسلام و المسلمین آقای مروی از خداوند متعال فرمودند: در آنچه ما شنیدیم و دیدیم، بحمدالله تعالی موفّق بودید و ان‌شاء الله روزبه روز بر توفیقات شما افزوده شود و عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال شما و همه خدمتگزاران شریف آستان حضرت ثامن الائمه علیهم‌السلام گردد.

دوشنبه / 13 آبان / 1398