جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام تسلیت مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف به مناسبت ارتحال استاد بزرگوار حوزه علمیه مشهد مقدّس، آیت‌الله حاج سید مهدی موسوی خلخالی (ره)
پیام تسلیت مرجع عالیقدر بمناسبت ارتحال آیت‌الله موسوی خلخالی (ره)

باسمه تعالی

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدّها شی

با تأسف و تأثر فراوان، مطلع شدیم که یکی از مفاخر بزرگ حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله آقای حاج سید مهدی موسوی خلخالی رضوان الله تعالی علیه به دیار باقی شتافت و لبیک حق را اجابت نمود.
آن فقیه عالی‌مقام در حوزه علمیه نجف اشرف به مقام والای اجتهاد و استنباط در احکام شریعت رسید و در تهران با تأسیس مراکز بزرگ مذهبی، معارف نورانی قرآن و عترت به ویژه فرهنگ مهدویت را ترویج نمود و در مشهد مقدّس به تدریس فقه اهل البیت علیهم‌السلام و تربیت شاگردان فاضل و تهذیب نفوس پرداخت.
اینجانب از سالیان دور آن فقید سعید را از نزدیک می‌شناختم و ایشان را عالمی متعهّد، وارسته، متواضع و دارای مکارم اخلاق و صفای باطن می‌دانستم.
فقدان این فقیه بزرگ ثلمه و خسارت برای حوزه‌های علمیه می‌باشد. رحلت ایشان را به پیشگاه مقدّس حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف و به علمای اعلام و حوزه علمیه مشهد مقدّس و شاگردان و فرزندان محترم آن عالم ربّانی تسلیت می‌گویم؛ علوّ درجات و مزید رحمت الهی را برای روح بلند آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۱
لطف الله صافی

يكشنبه / 1 دى / 1398