جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
بازخوانی پيام آيت الله العظمی صافی به خواهران و برادران مؤمن به مناسبت ماه رجب
بازخوانی پیام مرجع عالیقدر بمناسبت ماه رجب

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر ماه رجب، سلام بر رجبیون، سلام و تحیات بر روزه‌داران، سلام بر شما عزیزانی كه ندای « این الرجبیون» را لبیك گفته، و بر سر سفره‌ی رحمت خداوند متعال نشسته و از نعمت‌های بیكران آن، بهره‌مند می‌شوید. برخود ببالید، و به این سعادت بزرگ افتخار نمایید و شكر خدای منّان را به جا آورید.

كدام لذت دنیایی را می‌توان با این لذات حالات خوش معنوی مقایسه نمود؟ كجایند آنان كه به فكر عیش و نوش مادی و تفریح‌های غیر سالم همراه با گناه و لذات زودگذر دنیا هستند؟ این الملوك واین ابناء الملوك؟ آیا می‌توان برای قرب به خداوند و رسیدن به مقام والای انسانیت، ارزشی مادی معیّن نمود؟ هرگز، هرگز؛ اینجاست كه باید آیه‌ی شریفه‌ی قرآن را با توجه و تدبّر تلاوت نمود:

یا ایها الذین امنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاكم لما یحییكم ای كسانی كه به خدا و پیامبر، ایمان آورده‌اید، به خداوند و پیامبر او پاسخ بگویید، آنگاه كه شما را می‌خوانند تا حیات و زندگی واقعی به شما هدیه كنند.

آری! این است حیات حقیقی و این است زندگی سرشار از معنویت و روح پاك و تهذیب نفس و تقرّب به خداوند متعال.

خود را برای انجام وظایف و تكالیف الهی آماده می‌كنیم و به پیامبر بزرگ رحمت، حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله عرض می‌كنیم:

در این دوره كه وجود نازنین و شریف دوازدهمین فرزند برومند شما، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در غیبت به سر می‌برند، همه‌ی ما ـ بویژه جوانان و روزه‌داران ـ با تمام وجود اعلام می‌نماییم كه مانند یك سرباز فداكار و آماده، از احكام نورانی اسلام و معارف غنی اهل بیت علیهم‌السلام حمایت نموده و وظیفه‌ی خود می‌دانیم امر به معروف و نهی از منكر را در میان جامعه‌ی خویش انجام داده و با بدعت‌ها و مطالب انحرافی از دین برخورد داشته و این افتخار را تا ظهور موفور السّرور آن ولیّ دوران و قطب عالم امكان برای خود محفوظ بداریم.

عزیزان! این اوقات گرانبها را غنیمت داشته و برای خود و دیگران و برای نجات ممالك اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان، دعا كنید و فرج حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت نمایید.

اللهم عجّل فرجه و قرّب زمانه واجعلنا من اعوانه و انصاره امین رب العالمین.

از همه‌ی شما التماس دعا دارم

لطف الله صافی

سه شنبه / 6 اسفند / 1398