پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه های مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدّظله الوارف، به مناسبت «لیالی مبارکه قدر» 
توصیه های مرجع عالیقدر به مناسبت «لیالی مبارکه قدر» 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدللّه رب العالمین و صلّی اللّه علی سیّد المرسلین محمد و آله الطاهرین لا سیّما بقیّة الله فی الأرضین

إِنَّ النَّاسَ فِی تِلْكَ اللَّیْلَةِ فِی صَلَاةٍ وَ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَةٍ وَ صَاحِب هَذَا الْأَمْرِ فِی شُغُلٍ تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ إِلَیْهِ بِأُمُورِ السَّنَةِ مِنْ غُرُوبِ الشَّمْسِ إِلَى طُلُوعِهَا مِنْ كُلِّ أَمْرٍ...

 

شایسته است در این لیالی که ملائکه الهی مقدرات سال را بر امام زمان علیهالسلام نازل می‌کنند به انجام این وظائف اهتمام نمائیم؛

 

  •  مؤمنان به تجدید عهد با ولیّ امر و صاحب لیلة القدر و وارث غدیر حضرت بقیةالله عجّل الله تعالی فرجه اقدام نموده با خواندن دعای معروف «اَللهم كُن لِوَلِیكَ...» و «زیارت آل یس» از نور هدایت آن هدایتگر الهی بهرهمند شویم.

 

  •  همگان این شب را برای كسب معارف دین، توبه، دعاء، پاك ساختن نیّات و درخواست هدایت، امنیت و سلامت برای همه بنی نوع بشر، غنیمت بدانیم تا به عنایت حضرت بقیةالله الأعظم عجل الله فرجه این بیماری فراگیر و نقاط ضعف اقتصادی، اجتماعی و مناهی و معاصی كه هویّت جامعه را تهدید میكند برطرف شود.

 

  •  اینجانب از همهی منتظران خاصه خطباء، شعراء و ذاکرین، خاضعانه استدعا دارم كه دلها را متوجّه آن امام عزیز و مهربان نمایند و به طور خاص بخشی از مجالس را در تمامی ایام سال به دعای متضرعانه برای فرج موفور السّرورش اختصاص دهند؛ وظیفه همه مسلمانان دعای همگانی برای فرج است.

 
« اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَنَرَاهُ قَرِیباً »

دوشنبه / 13 ارديبهشت / 1400