چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در ورامین
بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در ورامین

بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) با حضور برخی از اعضای بیت معظم له، علما و روحانیون و مردم ولایتمدار دیار ۱۵ خرداد در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ورامین، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی، شامگاه یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در ورامین با اشاره به ساده زیستی ایشان، اظهار کرد: این مرجع بصیر، دلبستگی به دنیا نداشت و زندگی اش در اوج سادگی بود و می توان صدها ساعت درباره زندگی ایشان صحبت کرد و حرف تازه زد.

وی ادامه داد: آیت الله العظمی صافی (ره) در اوج سختی و مشقت، ذره ای از تلاش و کوشش در دفاع از ارزش های اسلامی کوتاه نمی آمد و باید طلاب، زندگی این عالم ربانی را سرلوحه خود قرار دهند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: اخلاص آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) زبانزد است و هیچ گاه در سخنان ایشان، ذره ای ریا دیده نمی شد.

حسینی قمی با اشاره به پیوند عمیق مردم ورامین با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، یادآور شد: مردم ورامین از گذشته با این عالم ربانی ارتباط عمیق داشته و این نشان دهنده علاقه مردم این دیار به روحانیت است.

وی با اشاره به تجلیل باشکوه مردم از این مرجع دینی، گفت: تشییع باشکوه پیکر مطهر این مرجع بزرگ در قم، نجف، کربلا و پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده جایگاه بزرگ و ارزشمند آیت الله العظمی صافی (ره) است و خدا بهترین پاداش را به این مرجع بصیر عطا کرد و ایشان در بهترین مکان، دفن شدند.

کارشناس مذهبی یادآور شد: ایشان مجسمه تلاش های علمی بودند و هجواره به علم آموزی تاکید می کردند و قریب ۱۰۰ اثر علمی از آن مرجع بصیر به یادگار مانده است.

مراسم بزرگداشت مرجع بصیر و انقلابی مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) از سوی آیت الله محمودی، امام جمعه ورامین برگزار شد.

لینک گزارش تصویری

دوشنبه / 25 بهمن / 1400