جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار سفیر جمهوری اسلامی پاکستان با حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن صافی

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران، پیام‌ تسلیت دولت و مردم ‌این کشور را ابلاغ کرد

پنج شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۵ سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران جناب آقای رحیم حیات قریشی و هیئت همراه با حضور در بیت مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره، سلام و پیام تسلیت دولت و ملت پاکستان را به بیت آن مرجع فقید ابلاغ کردند.

در این دیدار، سفیر محترم پاکستان با تجلیل از مواضع اسلامی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در طول حیاتشان، ایشان را نماد یک شخصیت الهی خواندند.

ایشان با اشاره به توجّه ویژه آن فقیه عالی‌مقام به مسائل بین الملل و اوضاع جهان اسلام، آن مرجع بزرگ را دلسوز و دغدغه‌مند مسلمانان و مظلومان جهان دانستند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن صافی گلپایگانی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور وی و هیئت همراه جهت عرض تسلیت مصیبت فقدان آیت الله العظمی صافی قدس سره، با اشاره به اینکه آن مرجع عالیقدر همیشه نسبت به مظلومان و مسلمانان پاکستان  عنایت ویژه‌ای داشتند گفتند:
ایشان با پیگیری مسائل و اخبار روز عموم کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای همجوار ‌مثل پاکستان، از حوادث و اوضاع آنجا مطلع بودند و هر جا که لازم بود جهت دفاع از مظلومان و مسلمانان سخنی بگویند یا بیانیه ای صادر کنند و یا به مسئولان تذکّری دهند دریغ نمی‌کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، علاقه مرجع فقید به مردم و طلاب پاکستانی را زاید الوصف خوانده و افزودند:
 آیت الله العظمی صافی قدس سره علاقه خاصی به مردم عزیز پاکستان و طلاب آن کشور داشتند و همیشه از غیرت دینی و اصرار بر حفظ هویت اسلامی توسط آنان، تمجید و تحسین می‌کردند‌.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی، با اشاره به وجود دانشمندان فراوان در کشور پاکستان گفتند:
مرحوم آیت الله والد مکرّم رضوان الله تعالی علیه، بسیاری از کتاب های علما و دانشمندان و شعرای کشور پاکستان را مطالعه می کردند و در مواضع مختلف اشعاری حماسی از اقبال لاهوری را که حفظ داشتند می‌خواندند.

ایشان در پایان، ضمن تشکر مجدّد از حاضران در جلسه، برای عزّت و پیشرفت مسلمانان در سراسر جهان دعا و عظمت روزافزون ملت شریف پاکستان در سایه قرآن و اهل بیت علیهم السلام را از خداوند متعال مسئلت نمود.

لینک گزارش تصویری این دیدار

شنبه / 7 اسفند / 1400