چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضور دکتر مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره الشریف

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاونین ایشان با حضور در بیت مرجعیت یاد و نام و خاطره این مرجع عالی مقام را گرامی داشتند.
در ابتدای این دیدار دکتر اسلام پناه با بیان برخی از ویژگی ها وخاطرات این مرجع عالی مقام ، یکی از شاخصه های حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره را توجه خاص ایشان به حضرت صاحب الزمان ارواحنا له الفداء بیان کردند. همچنین در این جلسه  حضار با ذکر توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و استغاثه به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء دعاگوی ظهور آن حضرت شدند.

در ادامه حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به جناب آقای دکتر مهدی اسلام پناه و معاونان سازمان ملی استاندارد از خدمات این مجموعه تقدیر و تشکر نمود و گفتند: مسئله استاندارد و کیفیت مطلوب دستور خداوند متعال است که در آموزه های دینی به آن سفارش اکید گردیده.  
ایشان در ادامه ضمن تجلیل از فعالیت‌های سازمان استاندارد گفتند . این مُهر استاندارد که روی اجناس زده می‌شود در واقع مُهر اعتماد است و مردم به آن اعتماد پیدا می‌کند که باید این را حفظ نمود اینکه ما در استاندارد در رتبه ۲۲ هستیم خوب است لکن می‌بایست با تلاش و برنامه‌ریزی و دقت بیشتر ، بتوانیم صاحب رتبه اول در استاندارد جهانی بشویم.این قایل توجه است که
برخی از غیر مسلمانان به همین نشانه استاندارد و مُهر حلال در مواد غذایی اعتماد دارند و از این اجناس استفاده می کنند که می بایست همین  هم باشدو در اقصی نقاط جهان مردم، مواد غذایی حلال را از جمهوری اسلامی ایران تهیه نمایند.
 ایشان فرمودند: یکی از مسائلی که نیاز است انجام بگیرد ، اطلاع رسانی فعالیت های سازمان استاندارد به مردم شریف می باشد که صدا و سیما می‌تواند در این زمینه نقش خوبی را ایفا کند .
استاد درس خارج حوزه علمیه گفتند: فقهاء و حوزه علمیه هم در این مسئله فعالیت هایی داشتند در حال حاضر کتب وآثار مهمی در این موضوع تالیف شده ، در زمینه شناخت طیبات خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۱۷۲ سوره بقره می‌فرماید (( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ)) این کار مهم حوزه های علمیه است که طیبات را مشخص نماید همانطوری که تاکنون مراجع بزرگوار در مسائل شرعی بیان فرمودند و حتی در فقه بابی به نام اطعمه و اشربه داریم که طیبات را معرفی نموده ، و سازمان استاندارد میبایست این طیبات را به جهان معرفی نماید
  ایشان در پایان فرمودند: معرفی اغذیه حلال با مُهر استاندارد در سطح جهان کاری بزرگ است که می بایست به جایی برسیم که همه ممالک ، ارزش ومنافع اغذیه حلال را درک کنند و آن را از نظام جمهوری اسلامی طلب نمایند. امیدوارم تمام این فعالیت‌ها مورد رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد همان طوری که همیشه مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره الشریف می فرمودند در تمام کارها می بایست فقط رضایت امام زمان ارواحنا له الفدا را کسب نماییم .

شنبه / 16 مهر / 1401