جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی در دیدار رئیس کمیته امداد:
بالاترین سرمایه کمیته امداد ، اعتماد مردم است و از این سرمایه می بایست در راه خدمت و گره گشایی استفاده نمود.
حضور رئیس کمیته امداد کشور در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره

استاد حاج شیخ محمد حسن صافی در دیدار رئیس کمیته امداد کشور و هیأت همراه فرمودند: 

ـ بالاترین سرمایه کمیته امداد ، اعتماد مردم است و از این سرمایه می بایست در راه خدمت و گره گشایی استفاده نمود.
ـ رفع فقر فرهنگی و فکری مقدم بر فقر مالی است.

 

 

 

جناب آقای سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور بهمراه دکتر حسین انواری عضو هیات امناء کمیته امداد ، و رئیس کمیته امداد استان قم بهمراه جمعی از مسئولین این نهاد، با استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی قدس سره دیدار و گفتگو نمودند.
در ابتدا ریاست کمیته امداد امام خمینی با گرامیداشت مقام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره ، گزارشی از فعالیت های کمیته امداد را ارائه نمودند.

در ادامه استاد درس خارج حوزه علمیه قم ، استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی ضمن تقدیر از فعالیت های خدا پسندانه این نهاد ، گفتند: مساله خدمت رسانی و رفع نیاز مردم ، موهبت بزرگی است که نصیب شما گردیدده ،طبق کلام نورانی پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه وآله که فرمودند: مَن سَرَّ مُؤمنا فَقَد سَرَّني ، و مَن سَرَّني فَقَد سَرَّ اللّه  یعنی هر كه مؤمنى را شاد سازد ، مرا شاد ساخته و هر كه مرا شاد كند ، خدا را شاد كرده است ، اول کسی که از این خدمات و اقدامات خوشنود میگردد حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء هستند و این سفارش همیشگی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره بود که سعی کنید هیچ یک از مراجعین مایوس ومحروم برنگردد.

ایشان در ادامه ضمن تجلیل از خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی گفتند :بالاترین سرمایه این مجموعه ، اعتماد مردم است و از این سرمایه عظیم میبایست در راستای محرومیت زدایی فرهنگی هم استفاده نمود ، و ان شاءالله باید این مجموعه در ترویج فرهنگ اسلامی  اهتمام داشته باشد .

استاد صافی گلپایگانی با تاکید بر اهمیت خانواده افزودند: کمک رسانی فکری و مشاوره به خانواده ها خصوصا قبل از ازدواج چه بسا از تامین جهیزیه اهمیت بیشتری دارد و میتوان با برگزاری کلاس های تربیتی آمار طلاق و اختلافات خانوادگی را به حداقل رساند که به لطف خداوند متعال این مجموعه الگوی مراکز فرهنگی در این زمینه بشود .
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان زحماتی که مسئولین از آغاز تاسیس کمیته امداد تا بحال متحمل شده اند علت این خدمات ارزنده را اخلاص امام راحل و خدمتگزاران این مجموعه دانستند.
همچنین ایشان از اهتمام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره به مساله محرومیت زدایی اقصادی و فرهنگی مطالبی را بیان نمودند، اهداء بیش از ۱۲هزار سرویس جهیزیه در مناطق مختلف خصوصا مناطق محروم ، اهداء بسته های معیشتی و پوشاک در بین محرومین ، کمک به احداث منازل ، راه اندازی مرکز حضرت قاسم ویژه ایتام ازسوی دفتر معظم له را ازخدمات این دفتر برشمردند.

درپایان آیت الله زاده معظم ، موفقیت همه خدمتگزاران کمیته امداد،  در راه پرفضلیت خدمت رسانی به مردم را از خداوند متعال مسئلت نمودند

پنجشنبه / 27 بهمن / 1401