پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
شانزدهمین همایش جهانی ربیع الشهاده به میزبانی عتبه حسینیه باحضور علماء و اندیشمندان با شعار ((امام حسین در قلوب ملت ها)) در صحن مطهر حسینی برگزار شد.
شانزدهمین همایش جهانی ربیع الشهاده /ویدئو و تصاویر

 

 

 

لینک گزارش تصویری

لینک ویدئوی کامل سخنرانی استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی

 

 

شانزدهمین همایش جهانی ربیع الشهاده به میزبانی عتبه حسینیه باحضور علماء و اندیشمندان با شعار ((امام حسین در قلوب ملت ها)) در صحن مطهر حسینی برگزار شد .
 
این تجمع هرساله به همت تولیت شرعی عتبه حسینی ، از سوم تا پنجم شعبان المعظم ایام میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین و  حضرت ابالفضل العباس و حضرت امام زین العابدین علیهم السلام ، برپا میگردد.

در شانزدهمین همایش جهانی ربیع الشهاده ، یکصدو بیست نفر از متفکران و علما و دانشمندان ۴۴ کشور حضور دارند .

مسئولین برگزاری این محفل باشکوه در جوار مضجع نورانی حضرت خامس آل عبا ، ایجاد ارتباط فرهنگی با کشورهای مختلف و تکریم مقام مرجعیت ، را از اهداف برگزاری این محفل نام برده اند .
استاد درس خارج حوزه علمیه قم، استاد حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی یکی از سخنرانان این همایش جهانی بودند که بیانات خود را به زبان عربی ارائه نمودند.
استاد صافی در سخنان خود از همت مسئولین برگزار کننده این محفل نورانی خاصه تولیت شرعی عتبه حسینیه علیه السلام جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی ، تقدیر و تشکر نمودند
ایشان در قسمتی از سخنان خود گفتند: وجود مقدس امام حسین علیه السلام موهبت خاص الهی به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و امت ایشان است و حضرت سیدالشهداء علیه السلام نه تنها ملجا و پناهگاه آدمیان است بلکه ملجا و ملاذ ملائوه الهی است و فطرس از پناهندگان آن وجود مقدس است .

استاد درس خارج افزودند:برکات و فیوضات میلاد آن حضرت قابل شمارش و احصاء نیست و کائنات مزیّن و منور از برکت میلاد آن حضرت است و وجود اباعبدالله الحسین علیه السلام خود معجزه بزرگ الهی است و خداوند متعال هم خصایصی را به آن وجود مبارک اختصاص داده که از جمله اینکه ائمه طاهرین از نسل آن حضرت هستند و استجابت دعا در قبه آن حضرت قرار داده شده و در تربت مقدس آن امام شفاء قرارداده شده است .

استاد درس خارج گفتند: حقیقتا هیچ کس به درک مقام آن امام نمیتواند برسد و این روایت نبوی صلی الله علیه وآله هست که میفرماید :هنگامی که در معراج به عرش الهی و مقام قاب قوسین رسیدم بد سمت راست عرش الهی این جمله مکتوب بود که ((ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه)) آری حسین علیه السلام مصباح هدایت و کشتی نجات  برای همه کسانی است که به آستان  مقدسش تمسک و عرض توسل دارند.
استاد صافی گلپایگانی در پایان از همه شرکت کنندگان و مسئولین برگزار کنتده این تجمع با شکوه تقدیر نمودند

يكشنبه / 7 اسفند / 1401