سه شنبه: 1403/02/11
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني‌مدّظله‌الوارف به همايش سروران جوانان اهل بهشت عليهماالسّلام/عسلويه 1391

 

- رستگاری دنیا و آخرت در گرو عمل به هدایت‌های اهل بیت علیهم‌السّلام است.

- دشمن با تهاجم فرهنگی به فكر پیاده‌كردن نقشه‌های خام خود برای دوركردن جوانان از قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام می‌باشد.

- جوانان عزیز نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب كنند.

- هویت ولائی همه‌ی شخصیّت ماست، باید به آن افتخار كنیم و به لوازم و آثار آن متعهّد باشیم.


 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال ‌الله تعالی: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏»(1)

و قال رسول الله صلّی‌الله علیه و آله:

أحَبَّ اللّهُ مَنْ أحَبَّ حَسَناً (2)

اللّهُمَّ إنّی أحِبُّهُ فأحبَّ مَنْ یُحِبُّهُ (3)

السلام علیكم و رحمة الله

با عرض ادب و احترام به عزیزان بزرگوار، شیعیان و شیفتگان اهل بیت نبوّت علیهم‌السلام كه در این همایش ملكوتی و اجتماع ولائی كه به عنوان تكریم، تعظیم، تجلیل و توسّل به آستان فرشته پاسبان سبط اكبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام برگزار شده است شركت نموده‌اند، نزول بركات الهیّه را بر همگان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

مجلس، مجلسی است كه ملائكه در آن حضور دارند و در احیاء امر اهل بیت علیهم‌السلام با شما مشاركت دارند و برای شما دعا می‌كنند. به گوش دل صدای صلوات آنها شنیده می‌شود.

حضرت امام مجتبی علیه‌السلام در كرائم اخلاق و صفات ملكوتی و عظمت مقامات و مواضع مورد ستایش همه امّت می‌باشند. آن حضرت به علم، معرفت و ایمان و همه كمالات مشهور و معروف بود. او یكی از پنج تن اهل كسا بود كه در شأن آنها آیه تطهیر نازل گردید.

حضرت مجتبی علیه‌السلام در مباهله در خدمت جدّ مكرّم خود رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و همراه با پدر و مادر بزرگوارشان امیرالمؤمنین و سیدة نساء العالمین و برادرشان حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام حضور داشت.

در عبادت و بندگی خدا و توجه به عالم عُقبی، آن‌چنان بود كه به مثل این توصیفات وصف می‌شد:

«كَانَ  إِذَا  ذَكَرَ الْمَوْتَ  ‏ بَكَى  ‏ وَ إِذَا  ذَكَرَ الْقَبْرَ   بَكَى  وَ إِذَا  ذَكَرَ الْبَعْثَ  وَ النُّشُورَ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ الْمَمَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ بَكَى‏»(4)

او شخصیّتی بود كه به نص قطعی‌الصّدور و تصریح شخص رسول خدا صلی‌الله علیه وآله سیّد جوانان اهل بهشت «الْحَسَنُ‏  وَ  الْحُسَیْنُ‏  سَیِّدَا   شَبَابِ  ‏ أَهْلِ  ‏ الْجَنَّة»(5) بود.

در این همایش‌ باشكوه كه موجب تجدید عهد با اهل بیت علیهم‌السلام می‌شود، باید نعمت ولایت را گرامی بداریم و هویت ولائی خود را همه چیز و همه‌ی شخصیّت خود بدانیم و به آن افتخار كنیم، به لوازم و آثار آن متعهّد باشیم و هدایت‌های اهل بیت علیهم‌السلام را گرامی بداریم و رستگاری دنیا و آخرت را در گرو عمل به آن و تأسّی به سیره اهل بیت علیهم‌السلام بدانیم.

شیعه واقعی امام حسن مجتبی علیه‌السلام باشیم، مكتب آنها را تبلیغ كنیم، جامعه خودمان و خاندان، فرزندان، دوستان و آشنایان همه را به آن دعوت كنیم و بر این مكتب سعادت‌آفرین افتخار كنیم.

در پایان به جوانان عزیزی كه در این همایش شركت كرده‌اند و هم‌چنین به سایر جوانان مكتبی توصیه می‌كنم كه قدر و منزلت خود را بدانند و شیرینی و حلاوت اُنس با خدا و ارتباط معنوی و روحانی با اهل بیت علیهم‌السلام را با هیچ مقام و قدرت و شادی زودگذر عوض نكنند و توجه داشته باشند كه دشمن با تهاجم فرهنگی به فكر پیاده‌كردن نقشه‌های خام خود برای دوركردن جوانان از قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام می‌باشد.

آنها خوب فهمیده‌اند كه تا جوانان ما به قرآن و عترت كه وصیّت پیامبر اكرم صلی‌الله علیه وآله می‌باشند چنگ زده‌اند نمی‌شود آنها را فریب داد، لذا به خیال خام خود در این فكر هستند كه عقاید پاك جوانان را سست كنند. شما وظیفه دارید كه در این راه ثابت‌قدم باشید و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب كنید. درود بر شما و آفرین بر همّت بلندتان. والسلام علیكم و رحمة الله

22 ذی‌الحجة الحرام 1433

لطف الله صافی

پی‌نوشت‌ها:

[1]. سوره شوری، آیه 23.

2. تاریخ مدینة دمشق إبن عساكر (ترجمة الإمام الحسین)، ص97-95؛ العمدة ابن بطریق، ص٤٠٦، حدیث 839.

3. بحار الأنوار، ج‏43، باب12، ص261.

4. أمالی شیخ صدوق ره، مجلس 33.

5. عیون اخبار الرّضا علیه‌السّلام 2: 33/ 56، تاریخ خطیب بغدادی 1: 140، و المستدرك علی الصحیحین حاكم نیشابوری 3: 167.

 

 

 

 

چهارشنبه / 17 آبان / 1391