سه شنبه: 1403/02/11
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به مناسبت
همايش تجليل از استاد فرزانه آيت الله شريف‌زاده گلپايگاني ره

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَن أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی وَ مَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ الله

با اهداء سلام و تحیّات فراوان به حضّار محترم، و عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده و با برکت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام؛

تجلیل و تکریم از بزرگان عرصه‌ی علم و دین از توصیه‌های اسلام و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله است که به آن تأکید فراوان شده است؛ بزرگانی که در طول حیات خود منشأ خدمات فراوانی بوده و آثار و برکات زیادی داشته‌اند.

اهمیتی که اسلام به فراگیری علم داشته، و همچنین احترام خاصّی را که برای دانشمندان دارد، نشان از این دارد که این دین آسمانی از مسلمانان می‌خواهد که خودشان همیشه به سلاح علم و دانش مجهّز بوده، و قلّه‌های بزرگ علمی را فتح نماید.

یکی از شخصیّت‌های بزرگ علمی ما در دوران معاصر مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر شریف زاده گلپایگانی بود. این بزرگوار دارای استعداد فوق العاده‌ای بود که به مراتب بالای علم و کمالات انسانی رسیده؛ و در زمانی که مؤسّس بزرگ حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حائری رحمة الله علیه، حوزه را تأسیس نمودند، یکی از شاگردان ممتاز و شاخص ایشان بوده؛ به طوری که معروف بود مرحوم آیة الله حائری به ایشان لقب فاضل معاصر داده بودند، و هم‌چنین مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی قدس سره از ایشان، همواره تجلیل و تکریم می‌نمودند.

حقیر ایشان را از نزدیک می‌شناختم و بر فضل و علم و کمالات و نیز استعداد ایشان آگاهی داشتم و تألیفات ایشان همه بر این فضل و کمال گواهی می‌دهند. الحقّ می‌توان او را مصداق یک عالم بزرگ دینی خواند که مردم را با اخلاق پسندیده و کمالات انسانی به راه راست و حقیقت هدایت می‌نمود و سیره علماء سلف را در ارتباط با مردم حفظ می‌نمود.

بزرگداشت این شخصیت بزرگ علمی دارای فوائد و ثمرات زیادی است که در تربیت جوانان ما مؤثّر است. آنان می‌توانند با شناخت این عالمان متواضع و زاهدان خداشناس، الگوی بزرگی برای زندگی و حیات اجتماعی خود گرفته و راه صحیح آنها را ادامه دهند.

اینجانب از اهالی با ایمان و مردم وفادار مسجد حضرت محمد صلی الله علیه و آله که سالیان متمادی از وجود مرحوم استاد شریف زاده استفاده می‌کردند و با تشکیل این همایش با شکوه از آن استاد فرزانه تجلیل می‌نمایند تشکّر نموده و عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای آنها، و ترفیع درجات آن عالم بزرگوار را از خداوند متعال مسئلت دارم والسلام علیکم و رحمةالله                                                                                                                                                                                                                                                                                                                لطف الله صافی

ماه مبارک رمضان1436

پنجشنبه / 11 تير / 1394