شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني:
ابعاد علمي آيت‌الله سيد عبدالاعلي سبزواري به جامعه معرفي شود

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 14/2/89 اعضای ستاد بزرگداشت ایت الله العظمی سید عبدالاعلی سبزواری را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با اشاره به خدمات و زحمات علمای اسلام فرمودند: شخصیت‌های بزرگ علمی مانند ایشان باید به مردم معرفی شوند تا آنان بدانند بزرگان دین، چه خدماتی در عرصه نشر ارزش‌های دینی داشته‌اند.
ایشان با بیان اینكه زهد و ورع و علم آیت‌الله سبزواری كم نظیر بوده، خاطرنشان كردند: توفیق خاصی می‌خواهد كه انسان موفق شود یك دوره فقه را بصورت كامل بنویسد، گرچه علمایی بوده‌اند كه موفق به این امر شده‌اند، اما در این اواخر علمای زیادی این كار را شروع كرده‌اند ولی همه‌ی آنها نتوانستند آن را به اتمام برساند.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: عنایتی شامل حال آیت‌الله سبزواری شده كه توانسته‌اند یك دوره فقه كامل را بنویسند و در فروعات آن تفحص كرده و بتوانند چنین منبع و مرجع فقهی را به عالم تشیع تحویل دهند.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به تفسیر قرآن آیت‌الله سید عبدالاعلی سبزواری اشاره كرده و گفتند: افرادی نظیر ایشان برای جامعه اسلامی بسیار با ارزش ‌هستند، زیرا عالمی كه تفسیر را بر محور اهل‌بیت‌(ع) بنویسد، یقین دارد كه برگشت همه علوم به اهل بیت‌(ع) است و علوم واقعی را باید از آنان گرفت.
ایشان با بیان اینكه آثار علمی آیت‌الله سبزواری نشان دهنده و منعكس كننده شخصیت و مقام بزرگ علمی آن مرحوم است كه حتماً مورد رضای ولی عصر‌(عج) قرار دارد، افزودند: متأسفانه مردم، ایشان را در زمانی كه در قید حیات بودند، نشناختند و یا اینكه به درستی به مردم شناسانده نشده است.
معظم‌له تصریح كردند: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله سبزواری افتخاری برای روحانیت به شمار می‌روند و مردم باید بدانند این افراد برای ترویج مكتب اهل بیت‌(ع) و مذهب جعفری‌(ع) زحمات فراوان كشیده‌اند.
این مرجع تقلید اظهار داشتند: زحمات علمای بزرگ پیامی است برای همه به خصوص برای حوزه‌های علمیه كه باید در این مسیر، پر تلاش باشیم، بتوانیم خودمان را به قله‌های علم برسانیم و در یك جا متوقف نشویم و در همه فروعات، روایات و مسائل تتبع و تفحص كنیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی، از همه‌ی علما و طلابی كه در برگزاری این كنگره تلاش می‌كنند تقدیر و تشكر نمودند.
گفتنی است: كنگره بزرگداشت این عالم فقید 21 اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار آغاز می شود و اختتامیه آن 25 اردیبهشت در قم برگزار خواهد شد.
 

 

چهارشنبه / 15 ارديبهشت / 1389