شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار جمعي از طلاب نيشابور:
حضرت زينب سلام الله عليها الگوي بزرگ انسانيتند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز شنبه 20/1/90 جمعی از طلاب مدرسه امام جواد علیه السلام نیشابور را به حضور پذیرفتند.
معظم له با اشاره به ولادت با سعات حضرت زینب كبری سلام الله علیها این روز بزرگ را گرامی‌داشتند و بر بزرگداشت آن تاكید كردند.
ایشان با بیان اینكه حضرت زینب سلام الله علیها دارای مقامات بسیار ارزشمند و بزرگی‌است كه قابل توصیف نیست، اظهار كردند: هر چه در خصوص مقامات و جایگاه آن حضرت سخن بگوییم بازهم اندك است؛ زیرا ایشان از مقام بسیار ارزشمند برخوردارند كه مافوق درك و تصورات ما است.
مرجع تقلید شیعیان جهان مواضع حضرت زینب سلام الله علیها را بسیار والا خواندند و افزودند: مواضع ایشان بسیار خالص بود و هم‌اینك موجب اعجاب بشریت شده است كه چگونه این مسؤولیت بزرگ را به نحو احسن انجام داده است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی تصریح كردند: هركس كه اندك مطالعه‌ای از تاریخ اسلام داشته باشد، می‌تواند موقعیت حضرت زینب كبری سلام الله علیها را در آن زمان درك كند. امیدواریم ما در راه ایشان ثابت قدم باشیم و انتظارتشان را برآورده كنیم و به ترویج مكتب اهل بیت علیهم السلام بپردازیم و نگذاریم آن‌ها به فراموشی سپرده شوند.
معظم له تاكید كردند: در شرایط حاضر باید اهل بیت علیهم السلام را به خوبی بشناسیم و ایشان را به خوبی به دیگران معرفی كنیم، تا جهانیان از ایشان الگو بگیرند.
ایشان با بیان جایگاه علمی و موقعیت خاص حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند: نمی‌توان فردی را مثل حضرت زینب سلام الله علیها در جهان معرفی كرد؛ ایشان منحصر به فرد است.
حضرت آیت الله العظمی صافی با ترسیم بخشی از مشكلات و شدائدی كه برای عقیله‌ی بنی هاشم به وجود آمده بود، صبر و حوصله و استقامت ایشان در برابر مشكلات را مثال‌زدنی خواندند و افزودند: ایشان الگوی بزرگ انسانیت می‌باشند و نه تنها برای زنان بلكه برای مردان نیز اسوه هستند.
مرجع تقلید شیعیان جهان در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق شهر نیشابور اشاره كردند و اظهار داشتند: شهر نیشابور سوابق بسیار درخشانی دارد و افتخارات فروانی در تاریخ این شهر به ثبت رسیده است. امیدواریم این افتخارات برای همیشه حفظ شود.
معظم له در ادامه سخنان خود به طلاب گفت: امروز وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارید و باید به وظایف و مسؤولیت‌های خود به خوبی عمل كنید و به تبلیغ معارف دینی و مكتب اهل بیت علیهم السلام بپردازید

شنبه / 20 فروردين / 1390