جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه:
بیداری، بنیه علمی، و حضور جدّی در عرصه دفاع، سه ویژگی دفاعی لازم حوزه‌های علمیه در جنگ نرم علیه دین/لزوم بسیج همه طلاب جهت پاسخگویی به شبهات
بیانات معظم له در دیدار مسئولان مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه

چهارشنبه 17 محرم الحرام 1438 مطابق با 28 مهرماه 1395، مسئولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام آقای رضایی مهر مسئول مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، گزارشی از فعالیت‌های هفده ساله این مرکز  ارائه داد.
معظم له نیز با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز، فرمودند: ان‌شاء الله برنامه‌هایی که در رابطه با شناخت شبهات و دفع علمی آنها گزارش دادید، هر چه پر بارتر باشد، اسباب خوشحالی بیشتر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود، و البته اول کسی هم که از حوزه‌ها انتظار دارند که این برنامه‌ها را پیاده کنند و به مقاصدی که باید برسد برسانند، باز هم آن بزرگوار می‌باشند.
ایشان در قسمتی از این دیدار، با اشاره به تهاجم بی‌سابقه علیه دین اسلام از طریق شبهه‌افکنی در فضاهای مختلف فرمودند: اوضاع و شرایط به نحوی شده است که در فضاهای مختلف می‌خواهند به دین اسلام ضربه بزنند، و فکر و خط صحیح مردم را عوض کنند. جنگی که علیه عقاید حقه اسلام پیش آورده‌اند یک جنگ حقیقی است، و باید در این جبهه، لشکری با قدرت علمی و دینی بسیار بالا مشغول دفاع باشند؛ دفاع از دین، دفاع از مذهب و دفاع از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
در ادامه ، مرجع عالیقدر، مسئولیت حوزه‌های علمیه را در این مقطع از زمان، بسیار مهمّ شمرده و افزودند: حوزه‌های علمیه با پشتوانه قوی معارفی که از قرآن و اهل بیت علیهم‌السّلام دارند، باید با سه ویژگی لازم: بیداری و آگاهی، بُنیه علمی قوی، و حضور جدّی در عرصه دفاع، در جنگ نرم علیه دین و اعتقادات، در همه فضاها اعم از حقیقی و مجازی، پیشقدم باشند، و همه طلاب محترم در این امر بسیج شوند.
آیت الله العظمی صافی، در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مسئولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، بیان داشتند: اگر ما حرف نزنیم، عقاید مردم سست خواهد شد. ما نباید کوتاهی کنیم، هر چه کوتاهی باشد، همه مسئولیم. البته باید بتوانیم در همه رشته‌های علمی لازم، وارد شویم، تا امکان پاسخگویی در همه رشته‌هایی که علیه اسلام، هجوم می‌کنند، باشد.
معظم له در پایان این دیدار، با تقدیر از برنامه‌های این مرکز در دفاع از اعتقادات، فرمودند: مقیّد باشید در کار مهمّی که در پیش گرفته‌اید، تنها قصد و هدفتان، رضای خداوند متعال، و خوشحالی حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا باشد، و از خداوند متعال استمداد بطلبید که در این توفیقی که نصیبتان فرموده، بتوانید بیش از پیش موفق باشید.

جمعه / 30 مهر / 1395