دوشنبه: 1403/02/10
نسخه مناسب چاپSend by email
قبس من مناقب اميرالمؤمنين عليه السلام (پرتوي از فضائل اميرالمؤمنين عليه السلام)

      

 گفتن و نوشتن درباره شخصیتی كه برتر از وصف، بالاتر از اندیشه و والاتر از جوهر كلام است و فضایل و مناقب ارزنده‌اش به قدری زیاد و فراوان است كه قابل احصاء و احاطه نیست، كاری بسی دشوار، بلكه بدون هدایت خداوند سبحان غیر ممكن است.
با توجه به این، بسیاری از نویسندگان بهتر آن دیده‌اند كه سیمای درخشنده امیر مؤمنان علیه‌السلام را در آینه احادیث نبوی به نظاره بنشینند و بنگرند معلم و مربی امیر مؤمنان علیه‌السلام آن حضرت را چگونه معرفی و توصیف می‌كند.
یكی از عالمان برجسته كه بیان فضائل، ویژگی‌ها و برجستگی‌های امام امیر المؤمنین علی را مدنظر داشته و به بازشماری قطره‌ای از دریای بیكران فضائل امام علیه‌السلام از لسان گهربار نبیّ مكرّم صلی‌الله‌علیه‌وآله از كتب و منابع عامه پرداخته است، آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی دام ظله الوارف است.
اثر ارزشمند «قبس من مناقب امیرالمؤمنین علیه السلام»‌ مشتمل بر صد و ده حدیث در مناقب حضرت از جوامع حدیثی اهل سنت از مسانید و صحاح سته و غیر آنها است كه می‌تواند منبع بسیار خوبی برای محققان و مشتاقان این عرصه باشد. این كتاب سال‌ها بعد توسط یكی از فضلای حوزه به فارسی با نام «پرتوی از فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام» منتشر شد.
 

چهارشنبه / 1 خرداد / 1392