شنبه: 1403/02/8
نسخه مناسب چاپSend by email
استاد صافی گلپایگانی: شهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها میبایست در برنامه های تربیتی الگو باشد

با پایان طرح دانش آموزی تابستانی ((تابندگی)) که در یکی از مدارس آموزش و پرورش شهر قم باحضور جمعی از دانش آموزان برگزار گردید، مسئولین برگزاری این طرح جهت ارائه گزارش در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره حضور پیدا نمودند .

در این دیدار مسئول برگزاری طرح گزارشی از برنامه های اجرا شده را بیان نمود که از جمله آن ، آموزش قرائت قرآن . داستان های اهل بیت علیهم السلام. آموزش معرق کاری. اردوهای علمی و زیارتی . کلاس های معارفی و احکام . جلسات ویژه والدین . میباشد.

در ادامه مدیر آموزشگاه ، از استقبال چشمگیر دانش آموزان و والدین خبر داد و افزود :آنچه که در این طرح بسیار قابل اهمیت بوده ، عدم ریزش اعضاء و دانش آموزان است .
معاون پرورشی آموزشگاه هم با تقدیر و تشکر از دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره ازاهتمام دفتر مرجعیت به امور تربیتی اظهار خرسندی نمود و گفت : این طرح توانست الگوی خوبی را در برنامه های تربیتی ارائه دهد و تغییرات بسیاری را در رفتار و اندیشه نوجوانان ایجاد نماید.

در ادامه استاد درس خارج حوزه علمیه قم ، حاج محمدحسن صافی گلپایگانی ، با تشکر از فعالیت مسئولین طرح (( تابندگی))افزودند:مسئله تبلیغ دین یکی از وظایف حوزه های علمیه است و مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره توجه بسیاری به مسائل تبلیغ و امور مبلغین داشتند .

ایشان گفتند: دانش آموزان امانت های الهی در دست معلمین و مربیان هستند و معلمان جایگاه مهمی را دارند که خود پیامبر صلی الله علیه واله میفرماید[ انی بُعثتُ معلما]

استاد صافی گفتند؛ این برنامه های خوبی که در این طرح انجام شده و مورد استقبال والدین و دانش آموزان قرار گرفته است ، آن چیزی است که میبایست در تمام مدارس شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام انجام شود و این شهر الگوی سایر شهرها باشد ، آنچه که دشمن در نقشه خود دارد جدایی نسل نوجوان و جوان از دین و فرهنگ است ولیکن این برنامه ها تمام نقشه های آن ها را از بین میبرد .

ایشان در پایان افزودند: به فرموده آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره اولین شخصی که از این  نوع فعالیت ها و برنامه های تبلیغی و تربیتی خشنود میگردد وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء است و این بالاترین مدال برای برگزار کنندگان این برنامه هاست.

لازم به ذکر است طرح ((تابندگی))از سوی موسسه دارالزهراء سلام الله علیها تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره دررتابستان ۱۴۰۲ با حضور مربیان متخصص عرصه دانش آموزی ، ویژه مقطع ابتدایی اجرا گردیده است.

 

پنجشنبه / 2 شهريور / 1402