يكشنبه: 1403/02/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضور استاد معظم حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی دامت برکاته در مدرسه مبارکه امام عصر عجل الله تعالی فرجه
حضور استاد معظم حاج شیخ محمد حسن صافی گلپایگانی دامت برکاته در مدرسه مبارکه امام عصر عجل الله تعالی فرجه

در این دیدار استاد صافی گلپایگانی برای طلاب و محصلین این مدرسه علمیه توصیه های اخلاقی و ارزشمندی را بیان کردند.

ایشان در ابتدای سخنانشان از بانی و مؤسس مدرسه علمیه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مرحوم آیت الله حاج شیخ احمد دشتی تجلیل و خدمات آن عالم جليل القدر به حوزه های علمیه را یاد کردند .

استاد عالیقدر حاج محمد حسن صافی گلپایگانی در ادامه بیانات ارزشمند خویش با نام و یاد والد مکرمشان به سفارشاتی که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره به اهل علم و دانش پژوهان داشتند اشاره کردند و گفتند:

نشان یافتن و نشان داشتن از خدا ، همان دارا بودن اخلاق کریمه الهی است که مهم ترین و سرآمد آنها علم و قدرت ،دانایی و توانایی است ، این دو صفت باهم ملازم هستند و افتراق آنها از یکدیگر ممکن نیست .

دانش آموزان و طلاب عزیز فرصت را غنیمت بشمارید درس بخوانید تا آگاهی و معرفت پیدا کنید . درس بخوانید تا خودتان و جامعه و اسلام را عزیز و سربلند کنید . درس بخوانید تا خودتان و دیگران را از ظلمت و جهالت نجات دهید .
با جدیت درس بخوانید مباحثات علمی را جدی بگیرید تا دانشمند و عالم ربانی شوید و مسائل لاینحل گوناگون علمی را حل کنید .
خود را برای اسلام و برای اعلای کلمه الله و برای حصول اهداف الهی ،قرآنی و برای خدمت به محرومان و نجات مستضعفان آماده سازید و هر رنج و تلاشی را که در تحصیل علم متحمل می شوید ، با نیت خالص و پاک آن را فی سبیل الله و در راه خدا و راه آسایش خلق خدا محسوب دارید
آیت الله والد مکرم ما همیشه به طلاب و دانشجویان و دانش‌پژوهان می‌فرمودند: بدانید همه در انتظار شما هستند
خداوند متعال از شما سعی و عمل و مجاهدت می خواهد . اسلام و پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله در انتظار تحصیلات و تحقیقات علمی شما هستند. 
ائمه طاهرین علیهم السلام به خصوص حضرت بقیه الله امام عصر ارواح العالمین له الفداء از شما انتظار دارند .
 سعی کنید چنان باشید که از فهم و بینش بیشتر و آگاهی زیادتر لذت ببرید .
اوقات خود را به بطالت ، معاشرت های بیهوده که کمالی از آن برای روح و جسم حاصل نمی شود و ارزش حقیقی انسان ها را بالا نمی برد ، تلف نکنید ، و در پی کسب کمالات حقیقی و سیر الی الله باشید .
آیه کریمه [ ا فحسبتم انما خلقناکم عبثا ] و [ و ما هذه الحیاة الدنیا الا لهو و لعب ]  و مضامین بلند تعالیم نورانی قرآن را فراموش نکنید .

آیت الله العظمی والد مکرم ما رضوان الله علیه هر روز صبح به حضرت بقیه الله مولانا المهدی توسل و تضرع داشتند و توصیه می کردند به یاد حضرت باشید و بدانید اول کسی که از موفقیتی که نصیب شما شود خوشحال و مسرور می‌گردد وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد .

پنجشنبه / 2 آذر / 1402